Avatar billede jakobcl Nybegynder
13. juni 2008 - 16:56 Der er 1 kommentar

CyberCity og D-Link Router

Hej Eksperter.

Jeg har en lille sag, som jeg håber i eksperter kan hjælpe med.

Jeg har en CyberCity forbindelse med en modem/router fra Zyxel.
Derpå har jeg en D-Link router DI-524UP.

Så har jeg 2 PC'ere.
PC 1. er en xp 64bit. Når jeg går på nettet direkte med kabel fra PC til Zyxel går det hurtigt med at komme på nettet.
Hvis jeg går med kabel fra zyxel til D-Link og kabel videre til PC, tager det ca. 15 sec. at komme ind på en hjemmeside. Men så snart jeg kommer ind, går det hurtigt nok at komme videre.

PC 2. er en bærbar. Når jeg går direkte med kabel i Zyxel går det hurtigt. Det gør det også når jeg går hhv. kabel og trådløst via D-Link.

Hvorfor tager det mig 15sec. at kommer ind på nettet første gang på min PC 1, når jeg går med kabel via D-Link, når det ikke gør med min PC 2. Men det går hurtigt nok med PC 1 direkte i Zycel.

obs. Både zycel og d-link er DHCP

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2008 - 18:50 #1
Måske en form for hardwareinkompabilitet der forhindrer effektiv brug af denne kombination? Det kan være svært at sige, når man sammensætter flere enheder og ender med sådanne mystiske problemstillinger. Mit bedste løsningsforslag (eller rettere: Forslag til fejlfinding) er på skift at erstatte henholdsvis den første og anden router med en tredje, velfungerende router (som vides fuldt ud kompatibel med den sammenkoblede).