Avatar billede superstoffer Nybegynder
23. juni 2008 - 11:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Angive IP-ranges i PDM, PIX 506e

Hej Eksperter!

Jeg er blevet kastet ud i at skulle ændre en regel i vores PIX 506e, så der kun kan komme trafik fra 2 IP-ranges, tilhørende vores mailscanner.
Meen hvordan lader dette sig gøre? Jeg kan nemlig kun angive 1 IP-adresse i PDM'en.
Jeg er ret grøn i PIX og grunden til at jeg skal rode med det er at vores normale service-firma er blevet opkøbt af et andet firma.
Alt til den normale drift er derfor sat op af et professionelt firma og ikke en amatør som mig! :-)
Avatar billede justrace Novice
23. juni 2008 - 13:32 #1
Ikke at det er helt korrekt, men jeg ville mene at under netmask normalt her 255.255.255.0 som så bare slutter på .255 i stedet for nul (0).
Avatar billede superstoffer Nybegynder
23. juni 2008 - 13:40 #2
Så hvis jeg skal have et ip-range fra 194.xxx.xxx.0 til 194.xxx.xxx.255 så skal den bare hedde 194.xxx.xxx.0 med en netmask der hedder 255.255.255.255?
Avatar billede justrace Novice
23. juni 2008 - 15:06 #3
Sådan som jeg forstår det, ja. 0'et betyder eksakt, og 255 at det er alle.

Men du kan også se om der er noget brugbart her: ftp://ftp.it-hulen.com/IP-adressering.pdf

En lidt langsom forbindelse, men...
Avatar billede superstoffer Nybegynder
23. juni 2008 - 16:27 #4
Mange tak... Det ser ud til at virke, så hvis du smider et svar, får du pointene... :-)
Avatar billede justrace Novice
23. juni 2008 - 16:50 #5
... hold da op, så kan jeg godt printe eksamensbeviset i ip-adressering. :)
Avatar billede superstoffer Nybegynder
23. juni 2008 - 16:52 #6
Yessir! Troede det var meget mere psyko og afhæng af Pix'ens opsætning, men det var jo bare "simpel" ip-adressering... D'oh! :-)
Avatar billede justrace Novice
23. juni 2008 - 17:36 #7
Men du kan sende en mail til justrace@justrace.dk. så kan jeg sende lidt grundlæggende om pix som er til at forstå.