Avatar billede datasource Nybegynder
29. juni 2008 - 23:54 Der er 2 kommentarer

Hjælp til projekt

Hej alle sammen!

Jeg har lagt dette spørgsmål under design hjælp, da jeg har brug for lidt hjælp omkring vurdering af budskab, brugervenlighed osv. af en hjemmeside.

Det drejer sig om siden www.dnsb.info.

Jeg er datalog studerende og har et projekt, om hvordan politiske partier proklamerer deres budskab via internettet.
Det drejer sig om Danmarks nationalsocialistiske bevægelse.
Da dette er nazistpartiet i Danmark, har jeg lidt svært ved, at forholde mig til hvordan deres budskab og image frembringes på hjemmesiden.
Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre nogle synspunter fra eksperterne :-)

Jeg ved godt, at det er nazisternes hjemmeside, men jeg kunne godt tænke mig nogle "neutrale" holdninger omkring deres politiske hjemmeside.

Jeg har valgt at give 200 points til dette spørgsmål, da der self ikke er noget 100% rigtigt svar på dette spøgsmål (med mindre der kun er én der svarer rigtig godt). :-)

På forhånd tak!
Avatar billede hdefte Nybegynder
19. august 2008 - 00:25 #1
Designet er outdated, dårligt og alt for enkelt.
Der er for lidt plads til indhold i forhold til hvad de har at skrive. Det ville være en fordel hvis de highlightede nogle ting og man derefter kunne komme ind og læse mere om det.
Deres webshop er ja...mildest talt ringe.
I menuen medlemsskab er der en masse information på en gang, man falder jo i søvn før man når bunden af den side, det skal gøres meget mere enkelt og kortere. Eller en mere brugervenlig måde at bestille informationspakken på.

I det hele taget gør det kedelige design, hurtigt at man giver op med at læse alt det tekst, samtidig med det til tider virker forvirrende, synes jeg i hvert fald. Så generelt kedeligt og lidt forvirret indtrykt af siden...

Skal dog siges, jeg hader at læse meget tekst på nettet uanset hvad det er om.
Avatar billede datasource Nybegynder
26. september 2008 - 20:22 #2
Jeg siger mange tak for svaret. Et godt udgangspunkt i hvert fald. Er der andre som har gode svar til dette spørgsmål?
Ellers vil mine points gå til 'hdefte'.