Avatar billede sesam Nybegynder
10. juli 2008 - 20:03 Der er 7 kommentarer

Domæne til subdomæne

Hej Eksperter
Hvad kræver det at pege fx. www.mitdomaine.dk

til mitsite.domain.dk uden at redirecte så url'n skifter.
Samtidig er det ikke et krav at de to domæner er hostet samme sted.
Avatar billede riversen Nybegynder
10. juli 2008 - 20:39 #1
du laver www.mitdomaine.dk som en cname der peger på mitsite.domain.dk. WEbserveren der hoster sitet skal konfigureres til at svare på begge host-headers.
Avatar billede bacardil Nybegynder
10. juli 2008 - 20:39 #2
Det kræver at der laves en dns opsætning til den IP som serveren har plus at det sætter op på webserveren
Avatar billede sesam Nybegynder
10. juli 2008 - 20:43 #3
Forklar venligst:

WEbserveren der hoster sitet skal konfigureres til at svare på begge host-headers.
Avatar billede bacardil Nybegynder
10. juli 2008 - 21:06 #4
Hvis du har en webserver på IP xx.xx.xx.1 som skal hoste hestemanden.domain.dk, så skal denne webserver konfigureres til, at svare på hestemanden.domain.dk - det er ikke nok at sætte det op i DNSen.

Det samme med eks. hestekvinden.domain.dk som har en webserver med IPen xx.xx.xx.2, så sættes denne op til at svare for domænet.
Avatar billede sesam Nybegynder
10. juli 2008 - 21:18 #5
Hvordn konfigurere man så den Webser til at svare på domænerne?
Avatar billede leif Seniormester
10. juli 2008 - 21:28 #6
Snak med dem som har ansvaret for Webserveren ?
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. juli 2008 - 12:57 #7
Fik du løst det?