Avatar billede geforce3 Praktikant
23. juli 2008 - 11:03 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Harddisk problem

Jeg har et lidt underligt problem. Jeg har en 160GB sata II, 320 GB sata II og en ny 500 GB sata II harddisk. Jeg har windows på min 320, og det kører fint. Min 160 har jeg backup på. Nu har jeg så købt en 500 GB, men når jeg sætter den i, så kan den ikke boote. Så skriver den jeg skal indsætte den rigtige disk at boote på. For at få det til at køre igen, er jeg så nødt til at koble min 160 GB fra, og starte op igen... Nogen der forstår?
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2008 - 11:10 #1
ER du sikker på at dyret ikke står til at boote fra den nye disk? det kan du ændre i BIOS
Avatar billede geforce3 Praktikant
23. juli 2008 - 11:11 #2
Jeg har prøvet at være derinde. I sin tid kan jeg huske at kunne sætte den til at boote på HDD0, sådan forholder det sig ikke længere...
- jeg kan kun vælge én disk. Og så CD drev
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2008 - 11:40 #3
Prøv at se om der ikke er noget der hedder "Boot priority" eller lign. her kan du vælge hvilken disk der skal komme først
Avatar billede geforce3 Praktikant
23. juli 2008 - 12:24 #4
Det er den jeg var inde i, der er kun én af diskene. Og alt efter hvilken man smider i hvornår, så er det den der står.. Nu har jeg startet op uden min 500GB, og så sat SATA kablet i, mens den var bootet (det ved jeg ikke om der sker noget ved???) I hvert fald, fandt den ny hardware. Nu er den ved at formatere, så finder nok aldrig ud af hvad der gik galt..:S
Avatar billede geforce3 Praktikant
23. juli 2008 - 12:37 #5
Synes bare det virker underligt det ikke kørte. Det var en helt ny disk, og boot filerne ligger på 320'eren. Jeg har haft flere harddiske til, uden problemer, både SATA og ATA...
Avatar billede geforce3 Praktikant
23. juli 2008 - 12:37 #6
- men du må gerne lægge et svar, som tak for hjælpen
Avatar billede draco999 Nybegynder
23. juli 2008 - 14:34 #7
Cable Select?=
Avatar billede geforce3 Praktikant
23. juli 2008 - 15:36 #8
troede ikke det var nødvendigt med jumperer på SATA diske. Der er plads til én jumper.
Avatar billede jacx Nybegynder
23. juli 2008 - 20:52 #9
store hdd's er ikke altid bootable, det skal man gøre dem til. og det kan man gøre under raid setup når du booter din maskine op.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2008 - 21:09 #10
:)
Avatar billede geforce3 Praktikant
23. juli 2008 - 21:20 #11
jacx - havde det så bare været så vel..:) Problemet var, at den bootede på den, og det ville jeg ikke have. Jeg har allerede en disk med windows..
Avatar billede jacx Nybegynder
24. juli 2008 - 00:13 #12
ahh, på den måde... men, du kan også gøre det den anden vej under raid setup :), altså fjerne boot muligheden...
Avatar billede geforce3 Praktikant
24. juli 2008 - 08:33 #13
Arh, okay :) Tror lige jeg vil kigge på det så, så ved jeg det til en anden gang. Tak
Avatar billede jacx Nybegynder
24. juli 2008 - 21:06 #14
bare pas på du ikke gør det ved den forkerte disk, for du sletter ALT der er på dem. så du skal nøjes med at boote op, kun med den disk tilsluttet for at lave ændringen, så er du på den sikre side...