Avatar billede jankovich Nybegynder
07. august 2008 - 12:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Install af GNU Backgammon vha. X11

Jeg er faldet over det fantastiske backgammon program 'GNU Backgammon' og vil nu have det installeret - det har vist sig ikke at være helt lige til.

Jeg har downloadet de to pakker fra 'GNU Backgammon' hjemmesiden og har opdateret x11.
Men her fra besidder jeg ikke ekspertisen inden for MacOS til at komme videre.

Findes der en ekspert herinde der kan hjælpe mig?

På forhånd tak

Ps. Jeg kører forresten MacOS version 10.4.11
Avatar billede jankovich Nybegynder
07. august 2008 - 14:46 #1
En ekspert der kan hjælpe?
Avatar billede egonspock Seniormester
08. august 2008 - 00:56 #2
hmm, det installerer fint ved at installere pkg-filen under 10.5.4 men tog meget lang tid at starte (flere minutter). Derefter spillede jeg et halvt spil og det gik så i selvsving (spwod - spinning pizza wheel of death). Jeg ved ikke hvad der gik galt, men et eller andet drillede åbenbart. Normalt søger jeg på Versiontracker:
http://www.versiontracker.com/php/qs.php?mode=basic&action=search&str=Backgammon&srchArea=macosx&submit=Go
eller på Macupdate, selvom de ofte rammer samme programmer:
http://www.macupdate.com/search.php?keywords=backgammon&starget=google
For at starte det, skal man først åbne X11-programmet, derefter fra kommandolinjen i X11 skrive:
cd /opt/local/bin ; ./gnubg
og trykke enter, så starter det her.