Avatar billede coladrenge Nybegynder
13. august 2008 - 19:24 Der er 24 kommentarer

Forhindre server i at genstarte

Hej

Findes der en måde at lave et program som kører på Windows 2003 som forhindre den i at genstarte hvis programmet ikke tillader det.

Det kunne eksempelvis være en checkbox som hvis der var kryds i den så ville serveren ikke gentarte selv om der blev installeret opdateringer eller trykket på knappen "Genstart".
Avatar billede spliid Nybegynder
13. august 2008 - 21:52 #1
Genstart efter automatiske opdateringer kan disables med en group policy:

http://weblogs.asp.net/jgalloway/archive/2006/02/11/438009.aspx

Er der ikke noget andet du skylder mig svar på, coladrenge aka mjsoft??
Avatar billede borrisholt Novice
14. august 2008 - 08:46 #2
Ups ... Jeg så slet ikke det var coladrenge der havde stillet spørgsmålet ...  Nu havde jeg ellers sidet og brugt tid på at lave en løsning ...

Jeg har skrevet en klasse der sætter dit program i en "system kritisk status" betydende at systemet ikke kan lukke ned mens dit program kører ...

coladrenge>> Ud af de sidste 30 spørgsmål du har stillet har du kun lukket de 4 ... Få ryddet op. Du skylder svar på en hel masse ... Jeg vil ikke hjælpe dig. Få ryddet op meget snart, ellers skriver jeg til Admin, jeg har et glimerende forhold til Snowball.

Skulle nogen være intresseret i løsningen må i ligge press på coladrenge til at få ryddet op efter sig.

Jens Borrisholt
Avatar billede spliid Nybegynder
14. august 2008 - 13:51 #3
he he, var det så bare point coladrenge skyldte mig... men nej (!)
Avatar billede spliid Nybegynder
14. august 2008 - 14:15 #4
Min advokat er på sagen, og har været det i et stykke tid.
Avatar billede hrc Mester
15. august 2008 - 07:28 #5
Nu er jeg ingen Snowball, men min egen moral siger mig, at uanset hvad coladrengen har gang i, så overskrider I nogle grænser for god opførsel på dette fora.
Avatar billede borrisholt Novice
15. august 2008 - 08:26 #6
hrc>>Til din orientering offenliggører jeg ingen ting som ikke hvem som helst kan finde ud af ....

Viden omkring at han arbejder elller har arbejdet hos UV-Data har jeg fra en tidligere post af hans egen. Adressen på UV-Data er fra deres hjemmeside ....

At han står bag ved mj-software.dk har jeg ligeledes fra en af hans egne indlæg her på eksperten.

Et dump fra DK-Hostmasters database er vist ikke ulovligt at videregive så længe man husker headderen, jeg har kun fjernet min egen IP-Adresse

Hvis du slår adressen op på DGS.dk finder du linket til Verner Højrup Christiansen, og med tilhørende mobilnummer.

hrc>>Jeg offenligører ikke ting som ikke heletiden har været offenligtilgængelig.

Hvad angår god opførelse er der vist ikke noget der hedder sådan mere: "coladrenge" har to profiler coladrenge og mjsoft, endvidere nægter han konsekvent at lukke sine spøgsmål.

Hvis han så tilmed skylder spliid penge, så har jeg ikke så ondt af at poste hans telefonnummer herinde !!!

Jens Borrisholt
Avatar billede hrc Mester
15. august 2008 - 09:14 #7
Man bør respektere brugernavnenes relative anonymitet.

Jeg er klar over at alle dine oplysninger er tilgængelige via internettet. Jeg synes bare ikke den slags hører hjemme her. Hvis han er et dårligt "æble" og nogle har ondt i r..... over ham, må han verfes ud af fora; det er Snowballs job.

Når så det er sagt undrer det også mig, at han ikke afslutter sine spørgsmål. Et opråb fra dig er derfor helt på sin plads.

Coladrenge: Få styr på dit liv og dit pointregnskab på Eksperten.
Avatar billede hrc Mester
19. august 2008 - 09:13 #9
Jens: Flot at lægge løsningen på Delphi.About (må den aldrig lukke). Din klasse glemmer at kalde UpdateCritical, gør den ikke?
Avatar billede borrisholt Novice
19. august 2008 - 13:50 #10
jo godt set .. Jeg ved ikke lige hvorfor den er smuttet :D

procedure TSystemCritical.SetIsCritical(const Value: Boolean) ;
begin
  if FIsCritical = Value then Exit;

  FIsCritical := Value;
  UpdateCritical(FIsCritical);
end;

burde der havde stået ...

Jens B
Avatar billede hrc Mester
19. august 2008 - 15:59 #11
I øvrigt har jeg overridet destructoren og flyttet SetIsCritical(false) derind. Så sparer jeg det i finalization-delenen. Tilsvarende har jeg tilføjet et flag til constructoren (aIsCritical: boolean = false), så jeg kan lave følgende (var ikke meget for ideen med at have objektet oprettet i programmets levetid):

cs := TCriticalSection.Create(true); // Lock
try
  ..
finally
  cs.Free; // Unlock
end;

Nu skal jeg bare finde et sted at bruge den...
Avatar billede borrisholt Novice
19. august 2008 - 16:42 #12
Skulle du endelig lave noget om skulle du da lave UpdateCritical om til en class procedure

således du bare kunne kalde  TSystemCritical.SetIsCritical(True) /TSystemCritical.SetIsCritical(false)

Jens B
Avatar billede hrc Mester
19. august 2008 - 19:55 #13
Den slags skal altid ind i en try/finally; det passer fint med en create og destroy. Desuden, hvis det endelig skulle være, lavede man bare en global funktion og skippede klassen - og det er måske den bedste løsning.

Hvor er det hyggeligt vi kan benytte dette spørgsmål til at nørde i, uden at spørgsmålstilleren blander sig...
Avatar billede snowball Novice
25. august 2008 - 20:45 #14
Jeg kan informere jer om at jeg har sendt en længere, men venlig, henvendelse til "coladrenge" hvori jeg har bedt ham gøre noget ved det.

Jeg bliver dog nødt til at påpege, at der rent faktisk på nuværende tidspunkt intet står i reglerne om at man _skal_ lukke sine spørgsmål. Heldigvis er det en selvfølge for de fleste.

Når det er sagt, så er jeg enig med "hrc" om at der unødvendigt er videregivet personline oplysninger i dette spørgsmål - derfor er de 2 indlæg fra "borrisholt" blevet fjernet.

Jeg er klar over at alle de nævnte oplysninger er tilgængelig online hvis man kan finde ud af at lede efter dem, men jeg ser det som irrelevant for dette spørgsmål.

Snowball / Admin
Avatar billede borrisholt Novice
26. august 2008 - 08:19 #15
Snowball >> Hvad så med det faktum at han hat to konti ?

mjsoft og coladrenge er samme person, hvilket du i øvrigt selv en gang har bedt ham redegøre for ...

Jens Borrisholt
Avatar billede snowball Novice
26. august 2008 - 08:58 #16
borrisholt: Det har jeg også (i samme mail) bedt ham tage hånd om.

Hvis han ikke selv kan/vil finde ud af det, så må vi gøre det for ham.
Avatar billede spliid Nybegynder
26. august 2008 - 09:20 #17
borrisholt >> mjsoft og coladrenge er samme person

og når han får ny IP-adresse og nyt brugernavn, kan man kende ham på et virvar af skiftende firmaer (indenfor 2-3 år: NC software, MJ-software ApS og MJ-data ApS ), samt at han ikke betaler for det arbejde han bestiller.

De 3 nævnte firmaer/selskaber er alle enten tvangsopløste eller konkursramte. Han har endnu 2 aktive anpartsselskaber: Subcom Danmark ApS og JHC holding ApS. Så får man tilbudt arbejde herfra, så tænk dig om en ekstra gang.

Til snowball: jeg finder ovennævnte relevant for eksperten.dk, da Jørgen Højrup Christiansen aka coladrenge aka mjsoft ofte har rekrutteret arbejdskraft her.

spliid (der er for 40k sur :-( )
Avatar billede hrc Mester
26. august 2008 - 13:48 #18
Kan godt forstå der er nogen der er sure på herren.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. august 2008 - 18:38 #19
Han buder da ellers have raad:

http://www.eksperten.dk/spm/791571#rid6837077

:-)
Avatar billede hrc Mester
26. august 2008 - 21:51 #20
Tak skæbne. Bare det var mig. Man kan vist også købe konsulentbistant for dyrt..! Han må jo være det værd.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2008 - 10:03 #21
Avatar billede borrisholt Novice
17. september 2008 - 10:07 #22
Så kan han lære det kan han !!!