Avatar billede theseus Nybegynder
12. september 2008 - 00:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

HP PSC 1510 All-In-One - Problemer med Scanning og Kopiering

Hej Folkens.

Vil lige sikre mig at jeg ikke smider en maskine ud som, som måske kan repareres meget nemt.

Derfor skriver jeg her.

Min printer "HP PSC 1510 All-In-One", har nogle store problemer med at scanne og kopiere.

http://img55.imageshack.us/my.php?image=scanwv6.jpg

På linket ovenfor kan du se resultatet af hver skanning. Nogenlunde samme resultat bliver printet på papir, ved forsøg på at skanne et billede/papir.

Det sker både ved farve og s/h scan/copi, og også ved brug af standard driver i Vista og Xsane i Linux.

Nogen der ligger inde med noget viden, der muligvis kan komme mig til nytte?

På forhånd tak.

MVH

Kasper Andersen
Avatar billede theseus Nybegynder
12. september 2008 - 00:51 #1
"Nogenlunde samme resultat bliver printet på papir, ved forsøg på at skanne et billede/papir."

Her mener jeg naturligvis KOPIERE et billede/text.

I øvrigt er den bare stoppet med at virke fra dag til dag. Bruger dog ikke skanneren så meget til hverdag, såååå måske ikke fra dag til dag, men fra måned til måned. ;)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. september 2008 - 08:49 #2
Jeg har ikke set præcis den type output - men den største sandsynlighed er, at scannerlampen er gået - det sker gerne fra dag til dag, og udarter sig typisk i at en enkelt farve bliver meget dominerende.

I dit tilfælde tyder det på at det er flere farver der er gået på én gang.

Som du nok selv kan regne dig frem til, er scannerlampen ikke lige sådan at skifte - dem der leveres i de små multimaskiner regnes for "køb og smid væk". Selv min lidt dyrere scanner til kr. 6000,- regnes på den måde.

Jeg vil ikke afvise du kan finde en ny lampe et eller andet sted - men jeg ville ikke selv bruge mere tid på den.
Avatar billede c-holst Novice
12. september 2008 - 13:24 #3
når den også gør det i kopifunktionen ligger fejlen vel i maskinen og ikke i pc/software
Avatar billede theseus Nybegynder
13. september 2008 - 16:07 #4
Det har i nok ret i. Læg et svar Ole, så får du point. :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. september 2008 - 18:59 #5
Der er svar her...