Avatar billede kittyhawk Novice
19. september 2008 - 16:51 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Udvidelse af C-drev

Hej

Mon der er nogen, der kan hjælpe mig lidt på vej:
Mit C-drev, på min stationære, er blevet for lille, mest på grund af løbende opdateringer til XP og OFFICE.
Jeg vil så gerne udvide det til dobbelt størrelse, i den forbindelse har jeg formateret mit D-drev og fjernet det som logisk drev, begge drevene er på samme harddisk og er hver på 10 gb.
Nu rækker mine evner heller ikke længere, efter jeg har gjort disse ting i computeradministration under diskhåndtering, hvor jeg umiddelbart ikke kan finde nogen muligheder for at komme videre.
Så det jeg gerne vil er at sammenlægge disse to drev til et C-drev på 20 gb, uden at slette eller formatere, noget på det eksisterende C-drev.

Kan dette lade sig gøre og hvordan.

Mange venlige hilsner

BT
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2008 - 19:36 #1
Avatar billede kittyhawk Novice
23. september 2008 - 23:00 #2
Hej helgec

Jeg har nu prøvet "gparted" og mit ønske er opfyldt, det virkede, så mange tak for hjælpen.

Mange venlige hilsner

BT
Avatar billede kittyhawk Novice
23. september 2008 - 23:06 #3
Hej igen

Jeg skal lige finde ud af det med de point du selvfølgelig skal have.
Hvis det nu ikke lykkedes, må du lige råbe højt, (det er før smuttet).

Mange venlige hilsner

BT
Avatar billede kittyhawk Novice
23. september 2008 - 23:08 #4
Jeg prøver lige igen
Avatar billede kittyhawk Novice
23. september 2008 - 23:12 #5
Jeg kan ikke lige huske hvordan pointgivningen fungere, kan du ikke give mig et hint inden jeg acceptere et svar.

Hilsen

BT
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2008 - 06:56 #6
Du snupper bare selv de point
Avatar billede kittyhawk Novice
24. september 2008 - 10:50 #7
Hej helgec

Selvfølgelig skal du have dine point.
Kan du ikke skrive et svar i stedet for en kommentar, så jeg kan godtgøre den som accepteret.

Mange venlige hilsner

BT
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2008 - 11:25 #8
Jeg gider ikke det point-halløj det er årsag til alt for meget splid
Avatar billede kittyhawk Novice
24. september 2008 - 13:02 #9
hej helgec

Så vil jeg sige mange tak for hjælpen og respektere dit ønske.

Mange venlige hilsner

BT