Avatar billede lumse Nybegynder
19. oktober 2008 - 12:30 Der er 3 kommentarer

Værktøj tli at lave min egen hjemmeside

Hejsa eksperter

Ja spørgsmålet er simpelt.

Hvad skal jeg bruge, til at lave min egen hjemmeside?

Lidt om mig selv:
Jeg kan programmere, også objektorienteret, omend det nok er lidt "rustent" da jeg ikke har brugt det i en del år. Men er trods alt uddannet inden for faget.
Jeg bruger meget SQL-server 2000/2005 og kan alt der.
Jeg har for mange år siden lavet web-applikationer i PHP/HTML samt en mindre ting i JSP.
Jeg har adgang til Visual Studio 2005.
Jeg har mit eget domæne, men skal vidst lige have opgraderet mit hotel, da jeg kun bruger det til en exchange.
Jeg vil sætte ære i at lave det "rigtigt"!

Min hjemmeside skal bruges til vores bryllup og skal:
-nemt kunne opdateres med info.
-Være forholdsvis fremtidssikker.
-indeholde et galleri.
-have en beskyttet del med adgang via brugerid/password, hvor folk kan se vores ønsker samt "reservere" ønsker, således vi ikke får alt for mange genganger-gaver.

Hele idéen er ret logisk, men hvilke værktøjer gør opgaven nemmest for mig. Som sagt har tror jeg ikke, at jeg vil få problemer med det rent tekniske.

Håber I har nogle gode forslag.

Det kan måske være svært at pege det rigtige svar ud på sådan et spørgsmål, derfor kan det være de blever lidt delt.
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
19. oktober 2008 - 12:46 #1
Du kan da lave det hele i Visual Studio 2005 for den sags skyld. Hvis du er frisk på at lærer lidt nyt, så er ASP.Net jo åbenlyst. Er event-baseret end MVC baseret (se ASP.Net MVC). Går ikke ud fra du vil bruge flash, silverlight eller den salgs da jeg går ud fra at det gerne må blive holdt lidt simpelt og at alle skal have let adgang.

Evt. hvis du også er designer så kunne Microsoft Expression Web være en tilføjelse til VS2005.

Forøvrigt, så kunne du jo også se om du ikke kunne få fat i VS2008 :) En trial kan vel være nok...
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
19. oktober 2008 - 12:49 #2
Tilføjelse. Nu hvor du siger du bruger SQL Server, så er ASP.Net med VS2008 perfekt. Du får LINQ (google det, spændende hvis du ikke har hørt om det) og SQL Serveren og dens tables bliver automatisk mapped til din applikation så du ikke behøver rodde med SQL queries men derimod objekter.
Avatar billede lumse Nybegynder
19. oktober 2008 - 13:04 #3
Spændende.
Havde også regnet med, at det var noget i den retning.
Mon ikke jeg har VS2008 til rådighed, det er værd at undersøge.

At få det til at se pænt ud, er nok mit største problem, så derfor håber jeg at der var noget, som kunne hjælpe mig der.

Er Microsoft Expression Web en afløser, eller et addon til VS, hvis jeg valgte det?