Avatar billede sanvig Nybegynder
26. oktober 2008 - 20:46 Der er 9 kommentarer

PC får ikke tildelt IP-adresse

Jeg har fået en ældre bærbar (Medion), som ungerne skal have. Men jeg kan simpelthen ikke få den på vores netværk herhjemme.

Det gælder både med et trådløst .11b netkort, en andet trådløs .11g USB-netdongle og det indbyggede trådede netkort.

De trådløse kort kan finde netværket, jeg kan registrere pc'en på netværket med det rigtige kodeord, men den får aldrig tildelt en IP-adresse via DHCP. Det samme med det trådede net, ingen IP-adresse via DHCP.

Det hjælper ikke at konfigurere netkortet manuelt, den står stadig som Ingen/begrænset forbindelse.

Kassen kører XP Home SP2, og det er IKKE et hardwareproblem som sådan, den kan sagtens få tildelt IP og komme videre ud på internettene, når jeg starter den op live fra en Ubuntu eller Knoppix cd.

DHCP-klienten bliver startet automatisk op under tjenester, kan man geninstallere den?

Derudover er jeg er helt blank på, hvad pokker problemet kan være. Måske det nemmeste bare er at formatere skidtet og installere alting forfra - og så håbe, at det løser problemet?

mvh Ole
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. oktober 2008 - 22:59 #1
Hvis du f.eks. køre WPA2 så kan det være at du skal opdaterer styresystemet (XP) for at få det til at virke
Avatar billede sanvig Nybegynder
26. oktober 2008 - 23:18 #2
Fejlen er ikke begrænset til trådløst net - den er helt generel. Det "faste" netkort kan heller ikke få en IP-adresse, fuldstændig det samme problem: Begrænset/ingen adgang.

Det er et eller andet Windows-halløj, som jeg ikke kan greje. Men det er jo lidt svært at opdatere XP, når man ikke har netadgang ... ;-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. oktober 2008 - 13:24 #3
Prøv at afinstasllerer IP protokollen og geninstaller den bagefter
Avatar billede draeber Nybegynder
27. oktober 2008 - 17:18 #4
jeg har lige haft en pc med samme problem...
men man kan ikke afinstallere IP-protokollen i XP.
Men på flg. link er der en guide til, hvordan man kan gøre...

Det virkede for mig i andet forsøg.... første forsøg gav intet resultat.
Prøv evt med en restart efter at have kørt kommandoen
Avatar billede draeber Nybegynder
27. oktober 2008 - 17:57 #5
det holdt kun kort... og virker ikke igen....
Avatar billede draeber Nybegynder
27. oktober 2008 - 17:59 #6
ja linket manglede så jeg lige.... det er her...
Avatar billede draeber Nybegynder
27. oktober 2008 - 17:59 #7
Avatar billede sanvig Nybegynder
27. oktober 2008 - 23:39 #8
Draeber, tak for forsøget men desværre nej. 4 gange med 4 gange genstart har ikke hjulpet.

Tror sq, at jeg bare geninstallerer hele lortet. Det kan den sikkert trænge til alligevel.
Avatar billede draeber Nybegynder
28. oktober 2008 - 07:05 #9
det er jeg også selv endt med.... afvis du hellere mit svar...