Avatar billede janegil Nybegynder
27. oktober 2008 - 12:32 Der er 4 kommentarer

Hva betyr: 'fo nameserver = copenhagen.nic.fo'

Når jeg spør DNS om fonnflog.fo, får jeg normalt vite at fonnflog.fo    nameserver = ns2.nslookup.name

Men tidligere i dag fikk jeg i stedet vite at nameserver for fo er copenhagen.nic.fo.

Hva i all verden foregikk? Hvorfor fikk jeg plutselig svar on navneserverne for et annet nivå domene enn det jeg spurte om?

> set type=any
> fonnflog.fo
Server:  mainvmr.vmr.far.local
Address:  10.26.0.32
Non-authoritative answer:
fonnflog.fo    MX preference = 10, mail exchanger = mail.fonnflog.fo
fo      nameserver = copenhagen.nic.fo
fo      nameserver = frankfurt.nic.fo
mail.fonnflog.fo        internet address = 212.55.50.165
copenhagen.nic.fo      internet address = 193.163.102.12
frankfurt.nic.fo        internet address = 81.91.161.88
Avatar billede riversen Nybegynder
27. oktober 2008 - 19:17 #1
hvis du SKAL redigere i dit output så gør det lige ordentligt. Det forvirrer bare.

Du har fået det svar fordi nogen har gjort copenhagen.nic.fo til zone ansvarlig server. Hvorfor kan jeg umuligt svare på... det svar har kun DNS administratoren.
Avatar billede riversen Nybegynder
27. oktober 2008 - 19:21 #2
hvis du stadig får samme svar så sig lige til. Lige nu siger den nemlig igen ns1.nslookup.name og ns2.nslookup.name som nameservers.
Avatar billede janegil Nybegynder
28. oktober 2008 - 09:33 #3
Nei, det så normalt ut kort tid etter. (Uten at det rettet mine andre problemer med fonnflog.fo domenet.)
Avatar billede riversen Nybegynder
28. oktober 2008 - 11:43 #4
jeg har ingen yderligere bud udover ovenstående.