Avatar billede bitmatic Nybegynder
29. oktober 2008 - 11:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan promoverer jeg mit site ?

Jeg har lavet et programmeringsrelateret site www.codecharts.com

Jeg mangler nu at få drevet noget trafik ind på siden. Hvordan gør man nemmest det ?
Nogen af jer der har kendskab til sider, gerne programmeringsrelaterede, hvor man kan promovere et site, poste links, evt. lave "pressemeddelelser" eller lignende ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. oktober 2008 - 11:13 #1
Søgemaskineoptimering. Læs på http://www.bufferzone.dk/søgemaskineoptmering.htm og spørg hvis der er ting du ikke forstår
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2008 - 11:49 #2
Tilføj din URL til mange søgemaskiner: http://www.w3schools.com/site/site_search.asp

Opret dig som webmaster af dit site på Google og tilføj et sitemap: https://www.google.com/webmasters/tools/

Find den rette kategori for dit site, og tilmeld den i indexet på Open Directory Projekt: http://www.dmoz.org/

Søgemaskineoptimering handler især om links frem og tilbage mellem sites. Du kan fx oprette en link-side på dit site, hvor du har en masse links til relaterede sider. Og så sender du en mail til disse sider, hvor du anmoder om link-bytte, så de linker til dig.

Bufferzone >> Dit link virker ikke hos mig

  // Steeven
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. oktober 2008 - 12:06 #3
det gjorde det heller ikke hos mig, det rigtige link er http://www.bufferzone.dk/søgemaskineoptimering.htm

Og så må jeg advare mod at tilmelde sit site til mange søgemaskiner, hvis man er heldig har det ingen effekt og er man uheldig kan det både få ens site bannet og være en indgang til spam. De søgemaskiner man kan massetilmelde til er oftest ikke en tilmelding værd.

Vær også meget forsigtig med link programmer der at mange søgemaskiner betragtes som linkspam opbyg i stedet kvalitetslinks manuelt det virker, men tager lidt længere tid.
Avatar billede bitmatic Nybegynder
29. oktober 2008 - 12:42 #4
Søgemaskineoptimering er selvfølgeligt vigtig.

Jeg var egentlig mere interesseret i, om i kendte til nogle sites eller metoder hvor man kan få postet sine links til interesserede. Synliggørelse af sitet, på andre måder end via en høj rank i Google.
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. oktober 2008 - 13:22 #5
Ok jeg vl anbefale følgende, der ikke virker hurtigt, men på lang sigt virker godt og stabilt.

Start med at lave dig et par blogs fra forskellige udbydere, f.eks. blogger (gogle) og wordpress.com. Skriv godt og læseværdige blogposter, lav dine blogs forskellige, f.eks. en personlig og en faglig og link så fra denne til dit site. Det er væsentligt at det er ordentlige blogs med godt indhold som folk gider læse, ikke bare optimerings ævl. Hvis du skriver en post om ugen vil du opnå 52 links på blog om året og disse links vil få større og større værdi efterhånden som din blog får større værdi. Gode tekster med godt indhold derer læseværdigt er vejen frem. Du skaber kvalitets links over tid.

Anden metode er opsøgende arbejde med en strategi. Fin gode sites inden for dit område som det kunne være værdifuldt for dig at få links fra. Gennemlæs disse sites og find ud af om du kan skrive noget indhold der komplementerer deres indhold på en fornuftig måde. Skriv noget killer indhold til dette og kontakt derefter sitets web master og foreslå ham hvordan han kan hjælpe sine egne brugere til godt og fornuftigt indhold ved at lave links til dit indhold der jo komplementerer hans på bedste måde. Du vil på denne måde kunne opnå kvalitets links, men deter hårdt arbejde.

Husk links der kommer nemt har sjældent værdi og forsvinder hurtigt
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. oktober 2008 - 13:26 #6
glemte lige en.

skriv tekster til andre. Find sites der "lever" af at derse brugere skriver indhold til dem og lav så rigtige gode læsevenlige g læseværdige artikler og indlæg, hvor du linker til mere specifikt indhold på din egen side. Det er væsentligt at dine links ikke er "optimerings links" men links til indhold der udbygger eller forklare mere i dybden til det su skriver om og emnerne skal selvfølgelig ligge inden for dit emneområde. Hvis du kan komme til atskrive for nogen af de større spillere inden for dit feldt er det rigtig godt. Disse links tæller dels i søgemaskinerne og giver også god trafik i sig selv
Avatar billede stfn Nybegynder
01. november 2008 - 03:26 #7
jeg læste faktisk denne artikkel før i dag og det kan jo være det er noget du kan bruge: http://www.sitepoint.com/article/rules-driving-traffic-forums/
Avatar billede bitmatic Nybegynder
15. oktober 2009 - 09:28 #8
lukker...