Avatar billede arlet Juniormester
04. november 2008 - 20:28 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk

Hey.

Mit trådløse netværk virker ikke mere. Ingen af familiens computere kan komme på og jeg har endda prøvet med en anden trådløs router med samme resultat. Jeg kan logge på en forbindelse, men den bliver kun lokal, den kan ikke komme på internettet. Har også prøvet at fjerne alt sikkerheden ogs å uden held. Har også prøvet at sætte et kabel i røven på den trådløse til computeren, det virker heller ikke.

Hvilke flere oplysninger skal i have??
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. november 2008 - 20:45 #1
Har du prøvet at resette den?
Avatar billede arlet Juniormester
04. november 2008 - 20:48 #2
Mange gange
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. november 2008 - 20:52 #3
Har du på de computere som ikke kan komme på, prøvet at fjerne alle de foretrukne, trådløse netværk - genstarte hele svineriet og opsætte alt på ny?
Avatar billede arlet Juniormester
04. november 2008 - 20:53 #4
Jeps, alt er slettet og den fik lov til at finde den igen, men med samme resultat
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. november 2008 - 21:15 #5
Hmm... gruble, gruble... :os
Der må vist nogle mere kyndige ind over her, men fejlen ligger sikkert lige til højre benet - vi kan bare ikke "se" den.
Avatar billede arlet Juniormester
04. november 2008 - 21:16 #6
nej, jeg er total blind overfor det nu. Sidder og prøver det samme igen og igen grrrr.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. november 2008 - 21:34 #7
Hvordan er din "vej"?
Hos mig:
Webspeed modem -> Trådløs Router -> 1. PC kablet til router -> 2. og 3. PC kablet via switch 4. og 5. på trådløst... Alt virker som det skal, int/ext.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. november 2008 - 21:37 #8
I øvrigt -
Hvis den trådløse router har været resat, så skal den jo nok opsættes igen for at virke trådløst.
Avatar billede arlet Juniormester
04. november 2008 - 21:51 #9
webstar modem -> trådløst router -> 4 computere på trådløst
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. november 2008 - 18:24 #10
Er du kommet videre?
Avatar billede arlet Juniormester
05. november 2008 - 18:27 #11
Næ, har forsøgt igen i dag uden held

Kan kun logge på lokalt kommer ikke på internettet
Avatar billede osigaard Nybegynder
06. november 2008 - 11:31 #12
Har du mulighed for at prøve med en netkabel forbindelse mellem en af trådløs routers Lan porte og en PC ?.
Kan pc da heller ikke komme på Internet, ligger problemet mellem webstar modem og trådløst router.
Kan du komme på den trådløse routers setup side, får Trådløs router tildelt en IP, fra udbyders DHCP?
Avatar billede arlet Juniormester
06. november 2008 - 20:56 #13
Ringede til canal digital og de fandt en fejl hos dem, så nu virker det, så beklager ulejligheden..

Læg et svar, dem der vil have point og tak for hjælpen
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. november 2008 - 21:02 #14
Ak ja - sådan kan det gå. Men godt du fik det til at virke igen.
Takker ærbødigst. :o)
Avatar billede arlet Juniormester
07. november 2008 - 06:52 #15
Tak for hjælpen