Avatar billede the_ziro Nybegynder
04. november 2008 - 21:03 Der er 13 kommentarer og
3 løsninger

Internet via switch..

Hej

Nogle kammerater og jeg skal holde noget lan her i weekenden.

Mit problem er at vi gerne skulle have internettet koblet til netværket gennem en switch så alle computere kan komme på nettet på samme tid mens vi sidder på netværket også, men hvordan klarer ve lige den?

Det drejer sig om 3 computere.

ziro
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. november 2008 - 21:17 #1
Prøv at koble switchen til en router. ;-)
Avatar billede the_ziro Nybegynder
04. november 2008 - 21:23 #2
så er der net til alle computere der er koblet på switchen hvis jeg gør det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. november 2008 - 21:31 #3
det kommer lidt an på din router og dit abonnement. Hvis du har en nat router så vil det virke, ellers vik kun den første få en ip adresse
Avatar billede doehl Nybegynder
04. november 2008 - 21:36 #4
Du skal koble din switch til en router som har indbygget NAT. NAT er opbygget af sessions, jo flere jo bedre. Men nogle spil som WOW skal bruge rigtig man sessions. Derfor vil jeg forslå en router som ZyXEL NBG-420N, eller ZyXEL NBG-460N.

NBG-420N har 16000 NAT sessions, men kun 100 megabit porte. NBG-460N har 16000 NAT sessions, men har Gigabit porte. (16000 NAT sessions er rigtig mange sessions)
De har begge en overkommelig pris. (NBG-420N koster 468kr, NBG-460N koster 686kr)
Avatar billede the_ziro Nybegynder
04. november 2008 - 21:40 #5
jeg kan sige at vi alle 3 har samme abonnement, så jeg går ud fra vi har hver vores ip fra hver vores abonnement..
Hvad mener du mde nat router? hvordan finder jeg ud a hva det er for en router?
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. november 2008 - 21:45 #6
Det er ligegyldigt hvilket abonnement dine venner har, de skal på nettet via dit abonnement, da det er din internetforbindelse i laver LAN party fra
Avatar billede victor-1 Nybegynder
04. november 2008 - 21:47 #7
;o)
Avatar billede the_ziro Nybegynder
04. november 2008 - 22:14 #8
okay, det vil jeg lige kigge nærmere på.

Jeg har denn route http://www.belkin.com/support/product/?lid=en&pid=F5D7230-4&scid=221

Kan den bruges til formålet?
Avatar billede the_ziro Nybegynder
04. november 2008 - 22:23 #9
kan du gi mig nogle links til et par router og switchs der vil være passende måske?
Avatar billede doehl Nybegynder
04. november 2008 - 22:30 #10
NAT laver din 1 offenlige IP om til private ip'er. så du skal kun have et abonnement. Du vil kunne teoretisk kunne have flere tudsende pc'er, til et abonnement.

Der ligger meget mere bag NAT det kan du læse på: http://en.wikipedia.org/wiki/Network_address_translation (Engelsk)

NBG-420N kan du læse på: http://zyxel.dk/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20040520161313&CategoryGroupNo=PDCA2008012 (Engelsk)
NBG-460N kan du læse om på: http://zyxel.dk/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20040520161313&CategoryGroupNo=PDCA2008011 (Engelsk)
Avatar billede the_ziro Nybegynder
04. november 2008 - 22:40 #11
På den måde okay.. tak for linkene.
Tænkte på hvis det nu er en trådløs router, bliver forbindelsen mellem modem/router/switch/computere så ikke langsommere eller har det ikke noget at sige?
Avatar billede doehl Nybegynder
04. november 2008 - 22:46 #12
Nej. Kun hvis du forbinder pc'erne trådløst.

Hvis du går det, vil jeg gøre opmærksom på at du halvere internet hastigheden på de pc'er der er koblet på trådløst. Så derfor når man skal spille skal man altid have kabel til swicht.

Der er indbygget 4 port kabel swicht i begge af routerne.
Avatar billede locke Nybegynder
05. november 2008 - 09:28 #13
Hvorfor skulle ens internethastighed blive halveret fordi man kører trådløst?
Avatar billede osigaard Nybegynder
06. november 2008 - 16:06 #14
Et fast netkort 10/100 kan køre 100 Mbps Trådløst netkort kører 54 Mbps
Mbps = Megabits Per Second
Avatar billede doz Nybegynder
10. november 2008 - 19:49 #15
osigaard>> Jeg mener at have hørt at det kun er ca 10% af de 54 Mbps du skriver, der er den reelle hastighed. Altså ca. 5,4 Mbps.
Avatar billede osigaard Nybegynder
10. november 2008 - 22:37 #16
Nope!
Alle mine 10 PC'er, der alle er bestykket med 10/100 Lan kort og 54G WLAN kort, melder 100 Mbps forbindelse på LAN og Hastighed 54,0 Mbps på WLAN, med undtagelse af en , der står i anden enda af huset og skal igennem ca. 1m mur, den melder Hastighed 36,0 Mbps på WLAN forbindelse  og 100 Mbps på kablet forbindelse.

Man har bundet dig Historie på ærmet.
:-)