Avatar billede Slettet bruger
06. november 2008 - 22:00 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Trådløst internet virker ikke? Kode forkert, men rigtig?

Hejsa Eksperter.

Jeg har et meget irriterende problem med mit trådløse internet.
Situationen er nemlig den, at den skriver at min sikkerhedsnøgle er forkert, selvom den er rigtig. Dette har den før sagt, men det er altid "gået over af sig selv", og har virket igen dagen efter f.eks.. Denne gang, går det "bare ikke over". De andre computere i huset har intet problem med at komme på. Jeg er 100% sikker på at jeg skriver den rigtige sikkerhedsnøgle.

Er der nogen som har hørt om dette før, evt. kender et svar? I så fald vil jeg være der evig taknemmelig og kvittere med 200 point:)

På forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2008 - 22:01 #1
Skal måske lige nævnes at min styresystem er Vista
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. november 2008 - 22:31 #2
Caps Lock er ikke aktiveret vel?
Avatar billede falster Ekspert
06. november 2008 - 22:37 #3
Skal du indtaste "sikkerhedsnøgle" for at komme på dit eget trådløse?

Jeg mener, at det kan sættes op (i Vista) således, at du automatisk kommer på selvom netværket både er usynligt, bruger macfiltrering og wpa2-kryptering.
Avatar billede tonygk Nybegynder
07. november 2008 - 09:24 #4
Jeg går stærk ud fra at du har installeret Vista ServicePack1 på din maskine, da den retter mange fejl på din maskine bl. 36 rettelser på den trådløse del.  ;--))
Du kan starte med at slette det/de trådløse netværk fra din Vista HELT og oprette det igen.
Det hjælper ikke at slette og oprette i samme session. Det betyder at du skal slette det første og komme helt ud af alle vinduer, og åbne et nyt vindue og oprette det igen. Jeg tror det hjælper dit problem.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2008 - 11:01 #5
John_stigers: Caps Lock er ikke aktiveret nej. Man kan jo trykke på knappen "Vis tegn" så jeg er sikker på jeg har den rigtig skrevet ind.

Jeg må lige se om jeg kan finde ud af de andre ting når jeg kommer hjem. Vender tilbage.
Avatar billede ThomasK Nybegynder
07. november 2008 - 11:08 #6
Hvor mange computere/smartphones osv har du tilsuttet? Og hvad hedder din router?
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2008 - 21:13 #7
Inden jeg prøver noget, vil jeg gerne lige høre om i evt. kunne komme sammen om en samlet løsning for hvad der måske kunne virke. Det bunder i at jeg ikke er super ekspert, og derfor ikke vil plage jer med 100 spørgsmål om fremgangsmåder ved jeres forskellige forslag. Men jeg må dog sige at jeg er rigtig glad for i gider bruge tid på at tænke over hvad problemet evt. kan være.

theshadowdk: smartphones ved jeg umiddelbart ikke hvad er, ergo, der er nok ikke nogle tilsluttet. Men computere, tror jeg vi i alt har ca. 4 computere tilsluttet, skiftevis selvfølgelig.

Vil nogen tro at tonygk's løsning vil virke, for så vil jeg spørge nærmere indtil hvordan jeg skal gøre, trin for trin?
Avatar billede ThomasK Nybegynder
08. november 2008 - 14:38 #8
Ja jeg ville sige tonygk's svar umiddelbart er en god ide at bruge. Det "resetter" ligesom forbindelsen og løser tit mange uforklarelige problemer
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2008 - 22:55 #9
Okay.. Fremgangsmåden er jeg så ikke helt sikker på. Evt. en som lige vil forklare mig trin for trin hvad jeg gør? Giver selvfølgelig også point for det :)
Avatar billede tonygk Nybegynder
09. november 2008 - 10:29 #10
Her er linket til ServicePack1 til Vista.
Download filen og dobeltklik på den. du skal bare følge veldning.
Det tager 1-3 timer afhænger af din maskines kræft.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=f559842a-9c9b-4579-b64a-09146a0ba746&DisplayLang=da
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2008 - 13:24 #11
Jeg er ret sikker på at jeg har ServerPack1 til Vista, skal jeg downloade den alligevel? Evt. en måde jeg kan tjekke op på det?
Avatar billede tonygk Nybegynder
09. november 2008 - 14:25 #12
Hjøreklik på computer. Under fanebladet generalt kan du se om du har SP1 på.
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2008 - 14:35 #13
Generalt kan jeg ikke finde, men Egenskaber kan jeg, men er det ikke den?
Ihvertfald står der der ikke noget om SP1. Mener dog jeg har installeret den, men det må være indbildning.
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2008 - 13:26 #15
Så opstod der så endnu et problem. Computeren kunne ikke installere SP1 pga. en fejlkode. Har prøvet at følge den vejledning som Microsoft foreslog, men lige lidt hjalp det. Er dette en kendt fejl, eller må jeg bare se i øjnene at computeren trænger til en formatering?
Avatar billede champsky Nybegynder
20. november 2008 - 14:56 #16
Formatering er altid en løsning til mange problemer, men i min øjne altid den sidste udvej. Du er nød til at finde ud af om du har SP1 installeret eller ej. Prøv og gå ind i kontrolpanel> programer og funktioner> på venstre menu under opgaver> vis installerede opdateringer... så kig efter (KB936330).. hvis du finder den der så er SP1 installeret. Sommetider skal du installere andre opdateringer inden du kan installere SP1.. så under microsoft update, når du skal opdatere windows vælg "bruger defineret" og fjern flyveben ved (KB936330), og installere alt det andet først.
Avatar billede Slettet bruger
25. november 2008 - 22:22 #17
Virkede desværre heller ikke. Lader ikke til at der er flere muligheder.
Dog vil jeg alligevel gerne give point til champsky og tonygk hvis i vil være rare at smide et svar :)
Avatar billede champsky Nybegynder
26. november 2008 - 00:36 #18
Ked af at det ikke virkede. Så er du vel nød til at formatere. god arbejdslyst.
Avatar billede Slettet bruger
26. november 2008 - 23:32 #19
Jeg giver lige tonygk nogle dage til lige at finde ud af at der venter ham nogle point:)
Avatar billede tonygk Nybegynder
27. november 2008 - 08:08 #20
Her er så mit svar....