Avatar billede kviller Novice
12. november 2008 - 11:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Backup SQL server

Jeg har 2 stk MsSql servere stående i hver sin ende af landet, jeg ville meget gerne lave et job som gjorde at hver nat klokken 4 blev "main" sql'en overført til backup serveren.

Er der et simpelt script man kan gøre det? Jeg vil jo ikke have den tilføjer allerede eksisterende data, men samtidig skal den oprette hvis der er kommet nye tabeller.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
12. november 2008 - 12:58 #1
Der findes forskellige måder at gøre det du vil på...

Tror at du i dette tilfælde kan kigge lidt på transactionlog shipping.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms190640.aspx

... beskriver hvorledes det sættes op.

Fordelen ved denne metode er at du kan overføre uden at åbne for meget i firewall.
Ellers skal du beskrive lidt hvorledes de to lokationer er forbundet...
Avatar billede janus_007 Nybegynder
14. november 2008 - 01:00 #2
ja isl har ret :)
Men jeg er lige nysgerrig, hvilken version kører du?
Avatar billede kviller Novice
17. november 2008 - 17:35 #3
Hej igen - undskyld det sene svar, jeg har 2 x enterprise versioner og de står begge ud til åbent internet med hver sin IP i 2 helt forskellige dele af landet.

Mange tak for det gode link, smider du ikke lige et svar isl?
Avatar billede Syska Mester
17. november 2008 - 20:38 #4
Tror janus_007 ville have version ala ( 2000, 2005 eller 2008 )

// oUT
Avatar billede kviller Novice
17. juli 2011 - 13:45 #5
is Kan du ikke lige skrive et svar, så jeg kan få lukket dette åbne spørgsmål?