Avatar billede antikat Nybegynder
12. november 2008 - 18:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Se to forskellige vinduer fra samme dokument

Hej

Når jeg arbejder med Word har jeg nogle gange brug for at kunne se nogle resultater som f.eks står på side 5 - samtidig med at jeg er ved at skrive noget indhold til side 9.

Findes der en funktion i Word således jeg kan se to forskellige steder/sider fra samme dokument samtidig på skærmen? Så jeg kan slippe for at side og skal scrolle op og ned hele tiden!
Avatar billede vejmand Juniormester
12. november 2008 - 18:27 #1
Jeg ved ikke om det er muligt, jeg plejer at kopiere dokumentet og give det et andet navn. Så kan jeg ha dokumentet åbnet 2 gange.
Men det er heller ikke ret ofte jeg har brug for det, ellers er det jo nok ikke løsningen.  :-)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. november 2008 - 18:51 #2
Menuen Vindue > Opdel vindue (hedder muligvis bare ”Opdel” - jeg har en engelsk version af 2003).

Kommandoen indsætter en delestreg, som du måske kender fra Excel. Du kan flytte delingen op og ned, og du kan fjerne den igen ved at dobbeltklikke på den eller ved at trække den helt op eller ned. Hver rude har sit egen rullepanel.

TIP: du kan bruge Skift+F5 til at veksle mellem de sidste tre steder, du har redigeret i et dokument. Den løsning er tit nyttig.
Avatar billede michael_stim Ekspert
12. november 2008 - 18:51 #3
Vindue->del
Ved ikke om det hedder vindue, men den næstsidste menu
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2008 - 19:25 #4
Word 2007:

Fanen "Vis" > Knappen "Opdel" i feltet "Vindue"

Altså, så godt som det samme som det, Lene sagde.
Så vælger du hvor, på skærmen opdelingen skal ske. Samme knap fjerner det igen.

  // Steeven
Avatar billede antikat Nybegynder
12. november 2008 - 19:43 #5
Tak for svarende, det var lige hvad jeg skulle bruge...

Lene-fredborg, var hurtigst, så hvis du smider et svar er der lidt point til dig..
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
12. november 2008 - 22:33 #6
Svaret kommer her.
Avatar billede antikat Nybegynder
13. november 2008 - 09:56 #7
:-D