Avatar billede jankovich Nybegynder
18. november 2008 - 23:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med FM 2009 (data editoren) MAC platform

Jeg har lige installeret det nye Football Manager 2009. Spillet kører rigtig fint og helt uden problemer. Men jeg kan tilsyneladende ikke åbne data editoren. Når jeg klikker på ikonet 'hopper' den i docken i 2 sek. før den forsvinder igen, uden at have åbnet editoren..

Det skal lige siges at jeg kører mac OS 10.4.11 og at 'Mac System Requirements: Minimum Specs' er mac OS 10.5.5. Men spillet kører jo fint. Så at mit operativsystem ikke opfylder kravene bør da ikke være skyld i at editoren ikke virker?

Jeg har vedlagt 'Crash loggen' for åbning af editoren, hvis det giver mening for nogen.

Host Name:      jacob-olsens-computer
Date/Time:      2008-11-18 23:50:35.020 +0100
OS Version:    10.4.11 (Build 8S2167)
Report Version: 4

Command: Data Editor
Path:    /Applications/Sports Interactive/Football Manager 2009/tools/data editor/Data Editor.app/Contents/MacOS/Data Editor
Parent:  WindowServer [63]

Version: 9 . 0 (9 . 0)

PID:    2468
Thread: Unknown

Link (dyld) error:

Library not loaded: /usr/lib/libiconv.2.dylib
  Referenced from: /Applications/Sports Interactive/Football Manager 2009/tools/data editor/Data Editor.app/Contents/MacOS/Data Editor
  Reason: Incompatible library version: Data Editor requires version 7.0.0 or later, but libiconv.2.dylib provides version 5.0.0

Så hvad siger I? Er det operativsystemet eller noget andet?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede jankovich Nybegynder
19. november 2008 - 00:01 #1
Jeg smider også lige det med fra console loggen:

Leaving MacOSXRelauncher.main
dyld: Library not loaded: /usr/lib/libiconv.2.dylib
  Referenced from: /Applications/Sports Interactive/Football Manager 2009/tools/data editor/Data Editor.app/Contents/MacOS/Data Editor
  Reason: Incompatible library version: Data Editor requires version 7.0.0 or later, but libiconv.2.dylib provides version 5.0.0
Nov 18 23:31:44 jacob-olsens-computer crashdump[2297]: Data Editor crashed
Nov 18 23:31:44 jacob-olsens-computer crashdump[2297]: crash report written to: /Users/JacobOlsen/Library/Logs/CrashReporter/Data Editor.crash.log
dyld: Library not loaded: /usr/lib/libiconv.2.dylib
  Referenced from: /Users/JacobOlsen/Desktop/FM/tools/data editor/Data Editor.app/Contents/MacOS/Data Editor
  Reason: Incompatible library version: Data Editor requires version 7.0.0 or later, but libiconv.2.dylib provides version 5.0.0
Nov 18 23:34:48 jacob-olsens-computer crashdump[2313]: Data Editor crashed
Nov 18 23:34:48 jacob-olsens-computer crashdump[2313]: crash report written to: /Users/JacobOlsen/Library/Logs/CrashReporter/Data Editor.crash.log
dyld: Library not loaded: /usr/lib/libiconv.2.dylib
  Referenced from: /Users/JacobOlsen/Desktop/FM/tools/data editor/Data Editor.app/Contents/MacOS/Data Editor
  Reason: Incompatible library version: Data Editor requires version 7.0.0 or later, but libiconv.2.dylib provides version 5.0.0
Nov 18 23:34:49 jacob-olsens-computer crashdump[2315]: Data Editor crashed
Nov 18 23:34:50 jacob-olsens-computer crashdump[2315]: crash report written to: /Users/JacobOlsen/Library/Logs/CrashReporter/Data Editor.crash.log
dyld: Library not loaded: /usr/lib/libiconv.2.dylib
  Referenced from: /Applications/Sports Interactive/Football Manager 2009/tools/data editor/Data Editor.app/Contents/MacOS/Data Editor
  Reason: Incompatible library version: Data Editor requires version 7.0.0 or later, but libiconv.2.dylib provides version 5.0.0
Nov 18 23:34:55 jacob-olsens-computer crashdump[2318]: Data Editor crashed
Nov 18 23:34:55 jacob-olsens-computer crashdump[2318]: crash report written to: /Users/JacobOlsen/Library/Logs/CrashReporter/Data Editor.crash.log
Avatar billede egonspock Seniormester
19. november 2008 - 00:16 #2
Du har en gammel version af noge, der hedder libiconv.2.dylib, og den blev opdateret sammen med Mac OS X 10.5.

Man kan more sig med Fink og få en nyere version installeret, men det kræver noget nørderi, og når du ikke blot googler efter fejlen, er det nemmeste nok blot at opgradere computeren til 10.5. Men skulle du have lyst, så finde du Fink her:

http://www.finkproject.org/
Avatar billede jankovich Nybegynder
19. november 2008 - 10:07 #3
Kan man finde den nyere version i det hersens Fink?
Avatar billede jankovich Nybegynder
19. november 2008 - 11:35 #4
Nu har jeg downloadet og installeret Fink. Hvad er fremgangsmåden så?
Avatar billede egonspock Seniormester
20. november 2008 - 02:14 #5
hmm, jeg havde ikke set at systemkravet var 10.5.5 men det lyder ganske fornuftigt, da det er en intern systemfil der bliver efterspurgt.
Det er helt klart muligt at installere en ny version af libiconv og så linke til den, men om det ødelægger noget andet i systemet skal jeg ikke kunne sige og så er der måske noget andet, der ikke virker. Grunden til at de kræver 10.5 er at der er sket så mange forandringer under kølerhjelmen på OS X fra 10.4 til 10.5 og det er bl. a. her at du render ind i problemet.
Det forlyder at 10.6 måske allerede kommer i begyndelsen af 2009, så det er også lidt træls at skulle bruge penge på 10.5 pt. det vil jeg godt medgive, men det er nok et spørgsmål om du enten vil betale dig fra det nu, vente på 10.6 eller kaste dig ud i underholdende - men tidskrævende og potentielt ødelæggende - kompileringsøvelser nu. Koden kan sikkert fås fra
http://www.gnu.org/software/libiconv/
Avatar billede egonspock Seniormester
20. november 2008 - 02:17 #6
Fink kan sikkert også godt bruges, som jeg nævnte, og det er nok en god ide lige at bruge lidt tid på at læse brugsanvisningen:
http://www.finkproject.org/doc/users-guide/index.php
Avatar billede jankovich Nybegynder
20. november 2008 - 13:59 #7
Cool cool. Jeg prøver. Du skal have tak for hjælpen!