Avatar billede thomasmyg Nybegynder
27. november 2008 - 22:04 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

installation af SP1

Jeg har en server hvor jeg prøver og installere SP1 på. Servere har været slukket fordi et vis hunkønsvæsen har flået strømmen fra. Den oprindelige server gik ned af og jeg har måtte sætte HDD'en over i en anden maskine og så lave en repair med win cd'en. Win cd'en er uden SP1 på og nu når jeg prøver og installere SP1 igen så fejler den.

Hvad gør jeg?
Avatar billede dingpro Nybegynder
27. november 2008 - 22:20 #1
Du skal desværre slette alt fra din server, og så slette Windows og så installer det igen fra helt ny af (:-
Spørsmål skriv tilbage.
Dingpro
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. november 2008 - 22:25 #2
hvad er det dog for noget vrøvl dingpro. Han skal da ikke slette alt fra sin server.. Måske reinstallere Windows, men ikke slette serveren. Hvad kommer den med af fejl når du prøver at installere SP1?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
28. november 2008 - 23:21 #3
umiddelbart er der ikke ngoen fejlmeddelse, installationen køre og på et tidspunkt stopper den og siger den ikke kan installeres og så "ruller" den tilbage til udgangspunkt.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
30. november 2008 - 06:20 #4
Den burde da næsten lægger en logfil i mappen med en beskrivelse.. hmm
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
30. november 2008 - 21:57 #5
Ja det kan du jo ha' ret i, har ikke kigget efter en logfil, men det gør jeg så lige en af de næste dage og så ligger jeg den lige her hvis der er noget jeg er itvivl om.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
08. december 2008 - 17:54 #6
det skyldes at den støder ind i nogle fil-versioner som ikke stemmer overens med de versions-numre som er lagret i Windows...

Jeg vil nok råde dig til at re-installere skidtet...
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
08. december 2008 - 18:53 #7
nu ligger landet sådan er den køre som DC og jeg har ikke en sekundær DC........ hvad gør jeg så?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
09. december 2008 - 06:16 #8
Har du en anden maskine der kan fungere som ekstra dc i et par dage?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
09. december 2008 - 08:35 #9
ja jeg har en exchange server og en webserver, hvilken er bedst til opgaven?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
09. december 2008 - 10:53 #10
Umiddelbart er der ingen af dem jeg ville bruge til det, omend de begge kan...

Du har ikke noget gammelt jern stående du kan bruge til lejligheden?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
09. december 2008 - 11:45 #11
jo det har jeg da, skal jeg bare installere win2k3 på og så DCpromo???
Avatar billede sup3rior Nybegynder
09. december 2008 - 19:53 #12
Jeps - inkl. DNS...

Og så ellers flytte roller med NTDSUTIL... Derfra skal den den server der er syg bare demotes med dcpromo, så re-installeres og dcpromo igen for at lave den til dc...
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
09. december 2008 - 20:29 #13
så altså installere win2k3, give den rollen dns og så dcpromo, forklar lige NTDSUTIL
Avatar billede sup3rior Nybegynder
10. december 2008 - 08:25 #14