Avatar billede djicep Nybegynder
08. december 2008 - 21:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Pfsense opsætning jeg er en del i tvivl om

Hejsa Eksperter.

Håber der er nogle af jer der måske kan hjælpe med dette.

Har spurgt på Pfsense forum men får ikke rigtig det svar jeg meget gerne vil ha, måske fordi jeg ikke er så go til at forklare tingene på engelsk :)

Jeg har en FTP server kørende på denne computer. Den er på port 18192.

Mit spørgsmål er så kan jeg lave det sådan igennem pfsense at den kun lukker de folk igennem jeg har givet adgang med ip'erne  til ftpen. Brugte det meget på min gamle zyxel firewall. og synes det var smart at det var firewallen der tog alt spammen fra folk der forsøgte at finde ftper og ikke selve ftp programmet.

Håber at nogen forstår mit spørgsmål og eventuelt kan hjælpe :)

På forhånd rigtig mange tak.

//DjICeP
Avatar billede djicep Nybegynder
09. december 2008 - 00:27 #1
Ftp porten er vel egentlig ligemeget.. :)
Avatar billede skwat Praktikant
11. december 2008 - 23:25 #2
Ja det kan man, du kan under aliases oprette en gruppe som så vil fremgå under TYPE i din firewall regl.
Men log støjen har du vel fjernet ved at flytte væk fra standard port.