Avatar billede ptheill Nybegynder
09. januar 2009 - 02:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

At holde en cellereference fra et andet ark konstant.

Hvordan kan man holde en cellereference fra et andet regneark konstant, selvom jeg sletter (eller tilføjer) linier (og/eller kolonner) i 'afsenderregnearket'. Jeg har prøvet med $-tegn både foran kolonnen og linien, men det virker ikke.

I modtagerregnearket står der f.eks. anders!$AG$117.

Når jeg så sletter linie 100 i regnearket 'anders', så ændres cellereferencen til anders!$AG$116.

Med venlig hilsen

Poul
Avatar billede oleelo Nybegynder
09. januar 2009 - 09:02 #1
Hej
Du skal benytte formlen INDIREKTE
eks Denne formel står i ark1 og henter en værdi fra ark2 celle B2
værdien Sand (kan undlades ) betyder at der benyttes A1 refferance ( mod R1C1 )
=INDIREKTE("Ark2!B2";SAND)
mvh oleelo
Avatar billede ptheill Nybegynder
09. januar 2009 - 15:32 #2
Kære olelo.

Tak for hjælpen, det ser ud til at virke fint. Jeg synes i øvrigt ikke, at beskrivelsen af INDIREKTE (under hjælp) 'direkte' opfordrer til at bruge funtionen til dette problem.

mvh

Poul
Avatar billede jkrons Professor
10. januar 2009 - 00:07 #3
Der er mange funktioner i Excel, der kan bruges på andre måder og til andre formål end  hjælpen beskriver. Den eneste måde at finde dem alle på, er ved at lade sig inspirere af andre, fx her, og så prøve funktionerne i nye sammenhænge.