Avatar billede lanthernen Nybegynder
13. januar 2009 - 09:24 Der er 6 kommentarer

Uret på pc'en går forkert

Hejsa

Jeg har nogle HP pc'er der kun er ca. 3 mdr gamle hvor der var Windows Vista Business preinstalleret, men de er efterfølgende nedgraderet til W2K pga de applikationer der skal køre derpå.

Men jeg har det problem at uret på pc'erne går forkert - de går for hurtigt, især på den ene. Da de applikationer der kører på pc'erne bruger uret til bl.a. at bestemme hvornår en indgang til en kunde skal åbne giver det mig problemer da indgangen åbner før tid.

Pc'erne er IKKE på Internettet og kan ikke umiddelbart komme det så jeg får ikke synkroniseret mod time.windows.

Der er kun disse 2 pc'er i netværket så jeg har heller ikke mulighed for at lave den ene til en tidsserver og synkronisere efter denne.

Nogen der har en løsning på problemet? Og hvorfor kører uret ikke korrekt?
Avatar billede perj Nybegynder
13. januar 2009 - 09:34 #1
Avatar billede perj Nybegynder
13. januar 2009 - 09:36 #2
Jeg har selv haft dette problem en gang, og løste det med en opdatering af bios, men dine maskiner er næsten nye så....
Avatar billede lanthernen Nybegynder
13. januar 2009 - 09:56 #3
Ok jeg ser løsningen med danbit men kunne godt tænke mig at løse det "internt" på pc'erne. Men udmærket forslag.

Jeg vil tjekke for BIOS opdateringer i næste uge når jeg er hos kunden...

Men andre forslag/løsninger modtages gerne, tak
Avatar billede perj Nybegynder
13. januar 2009 - 12:06 #4
God idé, men prøv også at tjekke bios batteriet på dit bundkort. Lyder igen usandsynilgt på så nye maskiner, men en mulighed.
Avatar billede lanthernen Nybegynder
13. januar 2009 - 13:57 #5
Ja har også set det med batteriet andre steder...
Avatar billede lanthernen Nybegynder
20. marts 2011 - 19:40 #6
perj smid svar