Avatar billede bipbipbip Nybegynder
04. februar 2009 - 00:43 Der er 2 kommentarer

To skærme, lav opløsning på skærm 2

Hej,

Jeg har købt en ekstra skærm, men jeg har problemer med at få den til at vise den rigtige opløsning :(

Jeg havde allerede en Dell 20" widescreen. Den nye skærm er en Samsung 2043NW. Begge skærme står til at kunne vise 1680x1050.

Hvis jeg kobler Samsung skærmen til alene, så kan den sagtens vise 1680x1050. Når jeg kobler den til som skærm 2, sammen med Dell skærmen (skærm 1), så kan den kun vise 1440x900, mens Dell skærmen uden problemer kan vise 1680x1050.

Nogen ideer til hvorfor Samsung skærmen ikke vil vise 1680x1050?

I Windows display properties kan jeg sætte skærm 2 (Samsung) til resolution 1680x1050, men så skal jeg scrolle rundt for at se hele billedet da skærmen kun vil vise 1440x900.

Skærmkortet er et ASUS EAH3650 med to DVI porte. Dell skærmen sidder i den første port via DVI, Samsung skærmen i anden port via VGA (DVI -> VGA converter der fulgte med skærmkortet).

Rigtig mange tak for hjælpen, jeg er ved at blive desperat :)
Avatar billede bipbipbip Nybegynder
04. februar 2009 - 10:01 #2
Tak for svaret.

Det var en driver med som jeg havde installeret. Jeg har også prøvet at installere den du linker til ovenfor, det hjalp desværre ikke :(