Avatar billede dsjk Novice
21. februar 2009 - 10:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Test og åbne for port 137, 138 og 139 - D-Link DI-524

Hej,

Jeg er ved at sætte en BeoMaster5 op. Den kræver at port 137, 138 og 139 er åben.

Jeg har internet fra TDC og har koblet en router D-Link DI-524 der til.

Jeg har på routeren forsøgt at åbne for portene, men det ser ikke ud til at virke.
Jeg har sagt allow
source *.*
Destination *.*
Protocol * 137-139

Men det ser ikke ud til at virke :(

Er dset nogen steder jeg kan teste om de er åbne og er der nogle porte der altid er åbne som jeg også lige kan teste på?

Nogen der har erfaring med at åbne portene på den router?

Pft
Avatar billede newts Nybegynder
21. februar 2009 - 10:41 #1
Prøv på www.grc.com
de har et program som hedder ShieldsUP.
den direkte genvej er:
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
tryk på "proceed"
og derefter på:
All service Ports.
Så bliver din forbindelse undersøgt for åbne porte udefra.
Avatar billede dsjk Novice
21. februar 2009 - 10:44 #2
De er alle grønne (Stealth) - hvad betyder det?
Avatar billede newts Nybegynder
21. februar 2009 - 11:27 #3
Hvis du læser i øverste linie,
RØD —  Open, BLÅ - Closed, or GRØN - Stealth — hvor Stealth betyder usynlig, og derfor ikke kan sees udefra.
Et tegn på at firewallen er sat effektivt op. Altså lukker for alt udefra..... så port 137 er IKKE åben endnu.
Avatar billede dsjk Novice
21. februar 2009 - 11:35 #4
ok, det var mystisk, for som jeg kan se det er det sat rigtig op.

Nogen erfaring med DI-524 router og åbning af firewall?
Avatar billede newts Nybegynder
21. februar 2009 - 11:43 #5
Nej. men der er normalt sat firewall til i XP, som du måske lige skal slå fra under testen.
Avatar billede dsjk Novice
21. februar 2009 - 11:46 #6
Den er allerede slået fra
Avatar billede newts Nybegynder
21. februar 2009 - 14:44 #7
Du kan hente manualen her:
http://www.danskkabeltv.dk/media/4417/di-524up_manual.pdf
Sæt evt firewall - routeren til DMZ til din PCer.
Så burde alle porte være åben udefra nettet helt ind til din PCer.
Avatar billede Slettet bruger
22. februar 2009 - 05:40 #8
og du har husket at åbne portene i firewallen og at forwarde dem til BeoMaster5...

for der lige 2 steder som skal ændres hvis firewallen er slået til...
Avatar billede dsjk Novice
25. januar 2010 - 16:50 #9
newts ligger du et svar, så får du point. Fandt ud af at det var et password der ikke var sat op på BeoMasteren som gav problemerne. Men du var god hjælp.
Avatar billede newts Nybegynder
25. januar 2010 - 20:25 #10
Ok håber jeg kan være behjælpelig en anden gang. men....

Husk lige at sende nogle poent til den anden der hjalp med svaret.
Jeg behøver ikke poengene men gør det blot for at glæde andre.

Hvis i så fortsæter med at hjælpe nogle flere, har vi startet en posetiv kædereaktion og kan skabe glæde omkring os.

Man skal blot starte med at prøve at smile til nogen og kort tid efter kan man se at andre smiler.....    smil.....