Avatar billede di8leva Nybegynder
03. marts 2009 - 08:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Streaming WMV, vilke bytes er vigtige

Hej Eksperter.

Först, undskyld min dansk, jeg er fra andra siden Öresund.

Jeg har en webcamera, og alt den speler ind gemmes som WMV-filer. Så har jeg lavet en Servlet der sender filen til en webside / Microsoft Media Player.

Den her fil kan så afspeles under tiden den speles ind, sådan at når min Servlet har opläst hele filen og sendt til klienten, så venter den i en sekund. Hvis filen nu er större så sender den videre näste del. Dette gör at man kan se "live" på nettet hvad der sker framfor webcamerat.

So far so good, alt dette virker. Men nu til mit problem.

Hvis man begynder at kigge på filen fem minuter efter at indspelingen har startet, så er man nödt til at se hele videon, og så er det helt plutsligt ikke "live" längre.

Min idé er at når nogen vil kigge på filmen, så läser jeg hele filmen fram til slutningen av filen, venter en sekund, og så begynder jeg at sende. Jeg sender altså ikke noget fram filmen för jeg fundet slutningen, og derfra sender jeg.

Men dette virker ikke, Media Player siger at det ikke er en gyldig video-fil, og min gät er at jeg mangler at sende nogen vigtig del i videon. Er det et vist antal byte fra starten av filen jeg skal sende, eller måske en "init"-sekvens? Kan nogen av jer hjälpe mig?

Nu har jeg sat opgaven til Medium, men hvis den er Svär så sig til. :)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
03. marts 2009 - 22:37 #1
Hej..

prøv at se på denne side..

LINK http://www.camstreams.com/add.asp
Avatar billede di8leva Nybegynder
04. marts 2009 - 14:21 #2
Tak for svar.

Jeg kan tyvärr ikke bruge den link, fordi min stream skal vare privat, og camstreams siger sådan her:
Please note, we are a public broadcasting service. Do not become a broadcaster if you do not expect your stream to be watched by members of the public. We do not offer private streaming services.

Jeg tror nu at mit problem har noget med keyframes at göre. Jeg er nödt til at finde en keyframe, og starte at sende fra den, fordi uden keyframes kan ikke resterende del av filmen vises. Alle andra frames er kun "ändringer" til en keyframe, mens en keyframe er hele billeden.
Avatar billede di8leva Nybegynder
09. marts 2009 - 10:45 #3
Nå, lukker :( Får finde på noget andet.