Avatar billede jonat Nybegynder
09. marts 2009 - 08:34 Der er 3 kommentarer

Erfaring med reklamebetaling

Hej.

Jeg står i overvejelse om at oprette en større Portal.

Men da det er umuligt at få folk til at betale for at benytte en portal, så skal den være reklamefinanceret.

Men kan det betale sig at have en portal der er drevet af reklamer?

Er der nogen der har erfaring indenfor området, som kan give en nogenlunde tabel antal besøgende / indtægt.

Jeg vil gerne at reklamerne også holdes nede på et "normalt" plan, således at folk ikke smutter fra portalen igen pga. reklamerne.

Nogen ideér, erfaringer eller?

Mvh / Best Regards:
Jonatan.

På forhånd tak :)
Avatar billede keysersoze Guru
09. marts 2009 - 09:20 #1
Der er rigtig mange faktorer der spiller ind og ud fra dine informationer vil det være umuligt at give et retvisende svar - først og fremmest er der meget stor økonomisk forskel alt afhængig af genre, omhandler din portal økonomi er der en god chance da priserne generelt er høje her men omhandler siden bamsepetting er der nok ikke meget at hive hjem. På samme måde er målgruppen også en vigtig faktor da nogle har en større sandsynlighed for at klikke end andre.

Derfor, det vil sagtens kunne betale sig at have en portal drevet af reklamer såfremt du har fat i den rigtige genre og målgruppe.
Avatar billede airplay Praktikant
11. marts 2009 - 16:05 #2
Hej Jonathan,

Hvis du kan skabe en portal indenfor et afgrænset emneområde,
hvor du tilfører merværdi til brugerne d.v.s. content der ikke kan findes andre steder, er der absolut kommercielle muligheder.
Mange virksomheder er klar til at betale for målrettet markedsføring, så det handler "blot" om at identificere disse og
sælge portalen på en professionel måde.
En genvej er selvfølgelig affiliate via eks. Tradedoubler og i mindre grad eks. Google Adsense.

Hvis du vil oplyse emneområde og lidt om dit koncept kan jeg muligvis give mere konkrete input.

M.v.h. Airplay
Avatar billede keysersoze Guru
09. april 2009 - 00:42 #3
lukketid?