Avatar billede RasmusRisborg Nybegynder
24. marts 2009 - 21:46 Der er 9 kommentarer

web browser virker ikke

hej

jeg har det problem at, hver gang jeg laver en ny fane, kan jeg ikke trykke på noget ikke engang close. Men jeg kan trykke ctrl+alt+del og så gå ud af det igen. så kan jeg fx trykke på en den første fane, så kan jeg trykke på fanerne, så jeg kan skifte imellem dem. Men så kan jeg ikke trykke på selve siden. og så må jeg jo tykke ctrl+alt+del igen og gå ud af det igen. Det vil sige jeg skal trykke ctrl+alt+del 2 gange per skift i fanerne og det er rimelig trælst især, fordi der nemt kan være 5 faner igang samtidig. min web browser heder firefox og mit os er window xp 64 bit.

jeg har også et andet problem jeg ved ikke og det er det samme, men det kom i hvert fald ca samtidig. Problemet er at der ikke er en "ramme rundt om joblisten (ctrl+alt+del) så jeg kan ikke skifte til fx "filer" eller "ydeevne" og jeg kan heller ikke trykke close så jeg bruger alt+F4

på forhånd tak
Avatar billede Torben85 Nybegynder
24. marts 2009 - 22:51 #1
Kan du have fået en virus ind på din pc på en eller anden måde?
Det lyder umiskendeligt som en virus!

Tjek for spyware, malware hvis du ikke allerede har gjort det. Bare for en sikkerheds skyld.
Ellers er jeg svar skyldig.
Avatar billede RasmusRisborg Nybegynder
24. marts 2009 - 22:53 #2
okay det prøver jeg så
Avatar billede nicidem Nybegynder
24. marts 2009 - 22:55 #3
Efter du har tjekket for det, så forsøg evt. at geninstallere Firefox og se hvordan den så ter sig.
25. marts 2009 - 07:19 #4
... du ka' rulle denne procedure ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede RasmusRisborg Nybegynder
25. marts 2009 - 15:51 #5
okay tak for svaret, men hvad skal jeg med hjt, skal jeg markere det hele og slette det, selvom de advare imod at jeg kan komme til at slette vigtige filer?
25. marts 2009 - 16:01 #6
JEG skal nok fortælle det videre forløb mht HiJackThis - skal lige læse loggen først ...

Også fra nævnte [Malwarebytes]  !!!
Avatar billede RasmusRisborg Nybegynder
25. marts 2009 - 16:44 #7
okay skal jeg sende dig loggen?
25. marts 2009 - 17:50 #8
TEKSTEN i loggen skal du copy her i tråden. Som 1000vis af andre har gennemfør før ...

http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm - punkt 7 et par linier nede ...
Avatar billede RasmusRisborg Nybegynder
25. marts 2009 - 18:00 #9
okay

Malwarebytes' Anti-Malware 1.34
Database version: 1896
Windows 5.2.3790 Service Pack 2

3/25/2009 3:39:57 PM
mbam-log-2009-03-25 (15-39-57).txt

Scan type: Full Scan (C:\|)
Objects scanned: 180582
Time elapsed: 16 minute(s), 3 second(s)

Memory Processes Infected: 0
Memory Modules Infected: 0
Registry Keys Infected: 0
Registry Values Infected: 0
Registry Data Items Infected: 1
Folders Infected: 0
Files Infected: 0

Memory Processes Infected:
(No malicious items detected)

Memory Modules Infected:
(No malicious items detected)

Registry Keys Infected:
(No malicious items detected)

Registry Values Infected:
(No malicious items detected)

Registry Data Items Infected:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoActiveDesktopChanges (Hijack.DisplayProperties) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.

Folders Infected:
(No malicious items detected)

Files Infected:
(No malicious items detected)

_____________________________________________________________
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 3:46:16 PM, on 3/25/2009
Platform: Windows 2003 SP2 (WinNT 5.02.3790)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.3790.1830)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe
C:\WINDOWS\SysWOW64\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files (x86)\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\Winamp\winampa.exe
C:\Program Files (x86)\Skype\Plugin Manager\skypePM.exe
C:\PROGRA~2\MOZILL~1\FIREFOX.EXE
C:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ptec/defaults/sb/*http://www.yahoo.com/search/ie.html
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ptec/defaults/sp/*http://www.yahoo.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.yahoo.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.yahoo.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.yahoo.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ptec/defaults/su/*http://www.yahoo.com
O2 - BHO: Yahoo! Companion BHO - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - C:\Program Files (x86)\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_6_0_1.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O3 - Toolbar: &Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Program Files (x86)\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_6_0_1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Program Files (x86)\Winamp\winampa.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [tscuninstall] %systemroot%\system32\tscupgrd.exe (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [tscuninstall] %systemroot%\system32\tscupgrd.exe (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [tscuninstall] %systemroot%\system32\tscupgrd.exe (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [tscuninstall] %systemroot%\system32\tscupgrd.exe (User 'Default user')
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files (x86)\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files (x86)\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {1E54D648-B804-468d-BC78-4AFFED8E262E} (System Requirements Lab) - http://www.nvidia.com/content/DriverDownload/srl/3.0.0.0/srl_bin/sysreqlab3.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~2\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Ad-Aware 2007 Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Program Files (x86)\Lavasoft\Ad-Aware 2007\aawservice.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2saag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: Logical Disk Manager Administrative Service (dmadmin) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\dmadmin.exe (file missing)
O23 - Service: Event Log (Eventlog) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\services.exe (file missing)
O23 - Service: HTTP SSL (HTTPFilter) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: IMAPI CD-Burning COM Service (ImapiService) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\imapi.exe (file missing)
O23 - Service: Distributed Transaction Coordinator (MSDTC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: Net Logon (Netlogon) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: NT LM Security Support Provider (NtLmSsp) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\nvsvc64.exe (file missing)
O23 - Service: Plug and Play (PlugPlay) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\services.exe (file missing)
O23 - Service: IPSEC Services (PolicyAgent) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Protected Storage (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Remote Desktop Help Session Manager (RDSessMgr) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\sessmgr.exe (file missing)
O23 - Service: Security Accounts Manager (SamSs) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Virtual Disk Service (vds) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: Volume Shadow Copy (VSS) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: WMI Performance Adapter (WmiApSrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiapsrv.exe (file missing)

--
End of file - 6274 bytes