Avatar billede heg Nybegynder
25. marts 2009 - 08:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

VPN-session afbrydes hvert 3. minut

Jeg har en linksys wrt110, som egentlig virker fortrinlig, men jeg har det problem, at når jeg arbejder hjemme via en vpn-forbindelse bliver forbindelsen afbrudt hvert 3. minut.
Det kan ikke være arbejdspladsens server, der smider mig af, da mine kolleger ikke har dette problem.
Den medfølgende manual giver ingen anvisninger, og on-line support fra Linksys er lige så lidt oplysende.
Er der nogen, der har en ide om hvor der skal ændres på routerens opsætning.
Avatar billede hearnz Nybegynder
25. marts 2009 - 09:03 #1
Prøv at sætte den til routeren med et netværkskabel i stedet for at køre trådløst. Bare lige for at se om det er det trådløse der er problemet.
Avatar billede hearnz Nybegynder
25. marts 2009 - 09:07 #2
ellers kan du gå i routerens opsætning her:

http://192.168.1.1

username og password er standard: admin
Avatar billede heg Nybegynder
25. marts 2009 - 13:07 #3
Den computer jeg arbejder fra er tilsluttet med netkabel.
Jeg har været i routerens opsætning, men kan intet finde om problemet (heller ikke i help-funktionen).
Avatar billede anddk Praktikant
25. marts 2009 - 17:56 #4
1) prøv at ændre MTU til 1404 i routeren
2) Se om der findes nyt firmware til router og netkort

Hvis du stadig har problemer, hvad vpn klient bruger du ?

Har oplevet at der var kommet nyere udgave der løst det problem.
Avatar billede heg Nybegynder
25. marts 2009 - 21:48 #5
til anddk:

1) mtu = 1404 bevirkede at jeg ikke engang kunne få log-in billede til fjernskrivebord

2)for både linksys og realteks vedkommende synes jeg det er helt uoverskueligt hvad der skal søges efter. update firmware for routeren kræver at der angives en fil på pc, der skal updates. hvor ligger den ? netkort er: Network Card :    Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC

vpn = sonicwall global vpn client

jeg giver fortabt, og må nok indstille mig på at hjemmearbejde er en saga blot
Avatar billede anddk Praktikant
26. marts 2009 - 06:40 #6
Hold nu lige op, ikke opgive :-)

Hvad version har du af klienten og køre du Vista ?
Avatar billede heg Nybegynder
26. marts 2009 - 07:22 #7
Client version 3.1.0.556

Jeg kører XP Home Edition med SP3

Jeg venter med at give op, tak
Avatar billede anddk Praktikant
26. marts 2009 - 08:22 #8
Jeg ville prøve at installere version 4. Har oplevet denne fejl, men det var godt nok på vista. Her hjalp det at installere den nyere version.

Du kan også prøve, at vælg properties på forbindelsen, Vælg Peers og Edit. Ændre NAT Traversal til Disabel.
Avatar billede heg Nybegynder
26. marts 2009 - 19:25 #9
Hej anddk.

Jeg har nu installeret seneste version af SonicWall, og det virker !!!!!!!!!!!!

Kan arbejde ubesværet og uden afbrydelser. Installationen var smertefri, og krævede alene at der blev opgivet IP-adresse til VPN-adgangen på serveren.

Hvor svært kan det være ?

Læg et svar.
Avatar billede anddk Praktikant
27. marts 2009 - 07:24 #10
hehehe, det er jo det.

Skønt det kom til at virke.