Avatar billede Arthur Praktikant
17. april 2009 - 21:01 Der er 5 kommentarer

Designvenlig CMS.

Hej

Er der nogle som kender et (freeware) CMS system som er meget design venligt?

Det jeg søger er at den understøtter photoshop design som er klippet ud i eksempelvis: top, bottom, content, bg, repeat osv.

Jeg har prøvet Joomla og Drupal, men de kører over templates primært og det begrænser en del på det designmæssige plan.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
17. april 2009 - 21:45 #1
Den normale metode er at tilpasse sit design efter et templatesystem (ofte skabt af CMS'er) og ikke omvendt, da det er langt mere kringlet at finde ét bestemt CMS, som fungerer med lige præcis ens egne designs, hvorimod det er ret let og smartere i forhold til fremtidige projekter at tilpasse ens metode at klippe designs ud på.
Avatar billede Arthur Praktikant
17. april 2009 - 22:29 #2
Altså jeg ved at der findes CMS systemer som understøtter den form for design.

Dog ved jeg ikke om de er freeware. Det er lidt det jeg fisker efter :)

Men CMS systemer med høj designfrihed er også velkom. Jeg ved bare at det er rigtig kompliceret og tidskrævende at lave templates til joomla.
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2009 - 22:55 #3
Avatar billede Arthur Praktikant
17. april 2009 - 23:15 #4
kigger lige på det.
Avatar billede submitt Nybegynder
04. september 2009 - 00:25 #5
Jeg tror ikke du har kigget nok på Drupal. Naturligvis kører Drupal på templates (eller themes, som det hedder i Drupal)- men du er på ingen måde begrænset til et bestemt theme. Du kan oprette et theme nøjagtig som du vil ha' det. Der er INGEN begrænsninger. Kan det kodes i HTML/CCS så kan det benyttes i Drupal. Se evt. mere på www.drupal.dk - specielt på artiklen http://www.drupal.dk/drupal/artikler/theming-hvad

/Kenneth