Avatar billede fennec Nybegynder
30. april 2009 - 08:39 Der er 2 kommentarer

Forslag til nyt mail emne layout

Jeg kunne godt tænke mig i skiftede emne teksten i de mails I udsender tilbage til det gamle layout. Det var betydlig hurtigere at få et overblik over hvilke mails man kunne besvare før.

Lad mig forklare hvorfor.

Sådan ser min indbakke ud nu:
Der er oprettet et nyt spørgsmål i Database / Access til 30 point
Der er oprettet et nyt spørgsmål i Database / MS  SQL til 30 point
Der er oprettet et nyt spørgsmål i Programmering / Script / Javascript til 30 point
...

Ikke særlig sigende i forhold til det gamle som var noget ala:
Database / Access Vælg kriterie når forespørgsel køres 30
Database / MS SQL Smide sql block i en transaction 30
Programmering / Script / Javascript Javascript validering 30

Det er altså ikke alle som bruger Outlook (eller ligende mail-klienter) hvor man har et "indholds visnings" vindue. Selv bruger jeg faktisk Outlook, men har slået "læseruden" fra. Det er ensbetydende med at jeg skal åbne ALLE mails for at se hvad spørgsmålet handler om. Hvilket også gælder f.eks. "point til xx" mails, som før kunne slettes med det samme.

Resultatet er faktisk at jeg ikke har besvaret spørgsmål længe, da jeg kun bruger E mens jeg er på arbejde, og der kan jeg ikke spilde tid på at åbne alle de mails.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
30. april 2009 - 18:03 #1
Enig med fennec.

Godt nok bruger jeg Mozilla Thunderbird hvor alle mails fra E bliver sorteret ud i de relevante mapper, men den gamle emnetekst var nu altså nemmere at vudere om man kunne svare på et givent spm eller ej.

just my 2 cents

./psycosoft-funware :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
30. april 2009 - 18:36 #2
What they said.. Enig med de to andre.. :-)