Avatar billede syswatch Novice
19. maj 2009 - 14:45 Der er 1 løsning

Slette en bruger fra DB, men fejler

Jeg får denne fejl når jeg prøver at slette en bruger fra en DB.
Kører MS SQL Server 2005.

The database principal owns objects in the database and cannot be dropped.

Men jeg kan ikke finde ud af hvad det er som denne bruger "ejer" ? Det er ikke nogen Schemas.
Nogen der kan hjælpe mig videre....
Avatar billede trer Nybegynder
19. maj 2009 - 21:35 #1
Prøv at køre den her query:

select ss.name, so.name
from sys.schemas ss inner join sys.objects so
on ss.schema_id = so.schema_id
where ss.name = '<brugernavn>'

NB: Du skal være sysadmin eller min. DBO for at køre denne...

og jeg forudsætter ligesom at det ikke *er* dbo'en du forsøger at droppe :-)