Avatar billede gnefner Nybegynder
19. maj 2009 - 15:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kører med meget lav mbit/sek.

Hej Eksperter,

Jeg har derhjemme et trådløst netværk, som benyttes af min stationære og 2 bærbare.

Vi bruger en Philips SNU5600 router, hvor min stationære er koblet til med det tilhørende trådløse adapter, og de 2 bærbare bruger det indbyggede WI-FI.

Routeren skulle køre me 54Mbit, hvilket også er tilfældet på de 2 bærbare - men min stationære kører kun med 18-24 .. Den springer frem og tilbage mellem de 2 hastigheder.

Jeg er totalt idiot på internet området, så har ingen idé om hvad dette kan skyldes, nogen af jer der evt. har en idé?

På forhånd mange tak for hjælpen.

- Jakob
Avatar billede Buckie Nybegynder
19. maj 2009 - 15:16 #1
Min ide er at Philips SNU5600 er det værste produkt philips nogensinde har udviklet.

Jeg ved dog ikke hvorfor din computer hopper mellem hastighederne xD
Avatar billede gnefner Nybegynder
19. maj 2009 - 15:25 #2
Hehe, jeg har ikke selv anskaffet mig den, det var noget kæresten tog med :)

Someone help me!
Avatar billede a55830 Praktikant
19. maj 2009 - 15:55 #3
kan kun sige en ting udskift den

netgear har noget meget bedere + du kan komme op og køre meget hurtiger internt 802.11n eller 802.11n(draft) og selve routere har flere antenner så du ikke har hastighedsproblemer pga at du skal dele netværketet med dine andre enheder , det koster lidt men er det vær. men husk alle enheder SKAL køre N-protokollen for at du forbliver oppe i hastighed ellers drosler den ned til den dårligste der er tilsluttet.....

denne router :
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=420673&searchArea=&Soegeord=

og denne usb:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=511501&searchArea=&Soegeord=

håber du skifter for din egen skyld ;-)
Avatar billede gnefner Nybegynder
19. maj 2009 - 16:09 #4
Jamen det ser jeg på :)

Tak for hjælpen!!
Avatar billede draco999 Nybegynder
19. maj 2009 - 16:09 #5
Jeg vil anbefalde du leder efter en firmware opdatering til din router.
Det kan løse problemer som evt. måtte være der.
Ud over det koster det ikke penge *G*

På den computer som ikke holder hastighed, ville jeg også opdatere Driver til det trådløse netkort, dem kommer der også nogen af engang i mellem.

Håber der hjælper
Avatar billede gnefner Nybegynder
20. maj 2009 - 10:49 #6
Hej drenge,

nå - mange tak for hjælpen, men fandt ud af at det var adapteret der ikke var så godt, fandt et andet, og nu kører det fuld hastighed!

Men skal nok lige tage jere ideer om andre Routere osv til efterretning, gider da ikke have sådan noget bras indenfor mine døre! :)

Tusinde tak for indsatsen!

- Jakob