Avatar billede alexanderan Nybegynder
20. maj 2009 - 04:54 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Problemer med ADODB.Recordset error '800a0cc1' i mit asp-dokument

Hej eksperter

Jeg har en database med nogle brugerdata og jeg skal have lavet en masse SQL-forespørgsler og kode dertil for de navne der vil deltage i hver konkurrence.

Konkurrencerner, hvis tabel hedder comps kan f.eks se således ud:
Open Hornpipe/Jig, Open March/Strathspey/Reel, Unlevelled 6/8 March
hvor navnet så er nameA:
Michelle Lundegaard

Men når jeg kører min kode:
"
    'find antal pipere pr konkurrence

    set rs = server.createobject("adodb.recordset")
    sql = "select nameA from sign_piper where comps like '%Open Hornpipe%'"
    rs.open sql, cn, adOpenForwardOnly, adLockReadOnly, adCmdText
    set rs = cn.execute(sql)

        do until rs.eof
(71)            comps = trim(rs.fields("comps"))
            response.write comps
            response.write "<br />" & rs.fields("nameA")
            response.write "<br />"
        rs.movenext
        loop
"

Får jeg:
"
ADODB.Recordset error '800a0cc1'

Item cannot be found in the collection corresponding to the requested name or ordinal.

/soc09/admin/solo_piper.asp, line 71
"

istedet for navne på folk der deltager i pågældende konkurrence.

Er der nogen der hurtigt kan gennemskue hvad jeg gør galt ?

Hvis jeg bare kan få nogle udfyldte ledetråde kan jeg sagtens lave resten selv, den her driller mig bare lidt for meget.

//Alexander
Avatar billede mitbrugernavn Praktikant
20. maj 2009 - 07:27 #1
Når du forespørge på denne måde:

      sql = "select nameA from sign_piper where comps like '%Open Hornpipe%'"

så forespørger du kun på nameA og kan kun hente dette felt og ikke rs.fields("comps") - så du skal gøre således:

      sql = "select * from sign_piper where comps like '%Open Hornpipe%'"

så kan du bruge alle

eller:

      sql = "select nameA, comps from sign_piper where comps like '%Open Hornpipe%'"

så kan du kun bruge nameA og comps.
Avatar billede trer Nybegynder
20. maj 2009 - 07:27 #2
Hej - fejlen betyder at du i resultatsættet forsøger at referere en kolonne du ikke har i dit udtræk.

dvs. du laver en "select nameA from ..." og forsøger i koden at tilgå kolonnen "comps" i linje 71.

Ændr sql'en til "select nameA, comps from ...."  og du skulle være igang igen.
Avatar billede alexanderan Nybegynder
20. maj 2009 - 07:42 #3
Nu er jeg godt kørende igen, jeg takker mange gange for hjælpen :)

(og slår mig selv for ikke at kunne opdage de der latterlige fejl selv, var der noget om en skov :D )