Avatar billede tigertool Nybegynder
23. maj 2009 - 21:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

JBoss :: Scheduler xml

Hej,

Jeg har fået sat et EJB3 projekt op i Eclipse. Jeg benytter hibernate og MySQL til mine entity-beans.

Jeg har nu brug for at køre noget kode hvert 15. min - derfor har jeg forsøgt at opsætte en Scheduler (org.jboss.varia.scheduler.Schedulable).

Jeg har tilføjet følgende i filen scheduler-service.xml
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<server>
    <mbean code="org.jboss.varia.scheduler.Scheduler" name=":service=My-Scheduler">
        <attribute name="StartAtStartup">true</attribute>
        <attribute name="SchedulableClass">dk.tigertool.test.ScheduleTest</attribute>
        <attribute name="SchedulableArguments"></attribute>
        <attribute name="SchedulableArgumentTypes"></attribute>
        <attribute name="InitialStartDate">0</attribute>
        <attribute name="SchedulePeriod">20000</attribute>
        <attribute name="InitialRepetitions">-1</attribute>
    </mbean>
</server>

- hvilket kører perform på ScheduleTest hver 20 sec - som jeg fortventede.
Men nu virker min hibernate og MySQL ikke længere. Hvis jeg fjerner scheduler-service.xml, så virker hibernate og MySQL igen.

Jeg benytter filen mysql-ds.xml med dette indhold:
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

<datasources>
  <local-tx-datasource>
    <jndi-name>MySqlDS</jndi-name>
    <connection-url>jdbc:mysql://localhost:3306/tigertool</connection-url>
    <driver-class>com.mysql.jdbc.Driver</driver-class>
    <user-name>root</user-name>
    <password>SYYYYYHHHHHHHH</password>
    <exception-sorter-class-name>org.jboss.resource.adapter.jdbc.vendor.MySQLExceptionSorter</exception-sorter-class-name>
    <metadata>
      <type-mapping>mySQL</type-mapping>
    </metadata>
  </local-tx-datasource>
</datasources>

Så lige nu kan jeg enten få mine entity-beans til at virke, eller min scheduler.

Jeg antager at fejlen ligger i min XML, derfor har jeg ikke postet kode.
Avatar billede tigertool Nybegynder
23. maj 2009 - 21:37 #1
Fejlen jeg får når begge XML-filer er i projektet er:

2009-05-23 21:20:54,531 WARN  [org.jboss.system.server.profileservice.hotdeploy.HDScanner] (HDScanner) Failed to process changes
org.jboss.deployers.client.spi.IncompleteDeploymentException: Summary of incomplete deployments (SEE PREVIOUS ERRORS FOR DETAILS):

DEPLOYMENTS MISSING DEPENDENCIES:
  Deployment "jboss.j2ee:ear=TigerTool.ear,jar=TigerToolServer.jar,name=ServerFacadeBean,service=EJB3" is missing the following dependencies:
    Dependency "<UNKNOWN jboss.j2ee:ear=TigerTool.ear,jar=TigerToolServer.jar,name=ServerFacadeBean,service=EJB3>" (should be in state "Described", but is actually in state "** UNRESOLVED Demands 'persistence.unit:unitName=TigerTool.ear/TigerToolServer.jar#ServerBean' **")
  Deployment "persistence.unit:unitName=TigerTool.ear/TigerToolServer.jar#ServerBean" is missing the following dependencies:
    Dependency "jboss.jca:name=MySqlDS,service=DataSourceBinding" (should be in state "Create", but is actually in state "** NOT FOUND Depends on 'jboss.jca:name=MySqlDS,service=DataSourceBinding' **")

DEPLOYMENTS IN ERROR:
  Deployment "<UNKNOWN jboss.j2ee:ear=TigerTool.ear,jar=TigerToolServer.jar,name=ServerFacadeBean,service=EJB3>" is in error due to the following reason(s): ** UNRESOLVED Demands 'persistence.unit:unitName=TigerTool.ear/TigerToolServer.jar#ServerBean' **
  Deployment "jboss.jca:name=MySqlDS,service=DataSourceBinding" is in error due to the following reason(s): ** NOT FOUND Depends on 'jboss.jca:name=MySqlDS,service=DataSourceBinding' **

    at org.jboss.deployers.plugins.deployers.DeployersImpl.checkComplete(DeployersImpl.java:863)
    at org.jboss.deployers.plugins.main.MainDeployerImpl.checkComplete(MainDeployerImpl.java:806)
    at org.jboss.system.server.profileservice.hotdeploy.HDScanner.scan(HDScanner.java:293)
    at org.jboss.system.server.profileservice.hotdeploy.HDScanner.run(HDScanner.java:221)
    at java.util.concurrent.Executors$RunnableAdapter.call(Executors.java:441)
    at java.util.concurrent.FutureTask$Sync.innerRunAndReset(FutureTask.java:317)
    at java.util.concurrent.FutureTask.runAndReset(FutureTask.java:150)
    at java.util.concurrent.ScheduledThreadPoolExecutor$ScheduledFutureTask.access$101(ScheduledThreadPoolExecutor.java:98)
    at java.util.concurrent.ScheduledThreadPoolExecutor$ScheduledFutureTask.runPeriodic(ScheduledThreadPoolExecutor.java:181)
    at java.util.concurrent.ScheduledThreadPoolExecutor$ScheduledFutureTask.run(ScheduledThreadPoolExecutor.java:205)
    at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.runTask(ThreadPoolExecutor.java:886)
    at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:908)
    at java.lang.Thread.run(Thread.java:619)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. maj 2009 - 03:52 #2
En bunke spørgsmål:

1) Hvad er der ellers i startup loggen omkring MySqlDS ?

2) Ligger MySQL Connector jar i server lib (og ikke i ear/war/jar) ?

3) Bruger din scheduled task MySqlDS ?

4) Har du prøvet med <attribute name="StartAtStartup">false</attribute> ?
Avatar billede tigertool Nybegynder
24. maj 2009 - 14:07 #3
Ad 1) Mener du når Scheduler eller MySQL virker?

Ad 2) mysql-connector-java-5.1.7-bin ligger i "deploy" - og ikke i min EAR

Ad 3) Nej, min scheduled task er en dummy der ikke lavet andet end at skrive TEST via Log4J

Ad 4) Ja, det prøvede jeg som det første - det ændre ikke på noget, desværre :(
Avatar billede arne_v Ekspert
24. maj 2009 - 15:22 #4
re 1)

Ja.

re 2)

server/xxxx/deploy ????

server/xxxx/lib lyder mere rigtigt.
Avatar billede tigertool Nybegynder
24. maj 2009 - 15:44 #5
Ad 1) Du kan se hele min jboss-log her: http://88.80.193.29/jboss_log.txt

Ad 2) Jeg flyttede mysql-connector til server/default/lib (fra server/default/deploy - det ændrede intet.
Avatar billede tigertool Nybegynder
24. maj 2009 - 23:32 #6
Hmm.. hvis jeg manuelt opretter mysql-ds.xml i server/default/deploy, samt lægger mysql-connector samme sted, og så genstarter jboss, så virker alt.

Indtil nu har jeg haft min mysql-ds.xml i min EAR, hvilket også har virket indtil jeg tilføjede scheduler-service.xml. scheduler-service.xml ligger stadig i min EAR.

Hvor skal mine xml-filer ligge? skal de være i EAR (i givet fald i en JAR i EAR, eller bare inde i EAR) - eller skal de være deploy-mappen?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. maj 2009 - 16:18 #7
Service XML filerne bør deployes selvstændigt - de definerede services kan/skal køre uafhængigt af de forskellige apps.

Du kan godt have flere .ear filer som bruger samme MySQL database pool.
Avatar billede tigertool Nybegynder
05. juli 2009 - 15:55 #8
Jeg tror jeg fik styr på det - god information det med at en ds-pool kan deles af EARs. arne_v, svar udbedes :)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juli 2009 - 16:19 #9
svar