Avatar billede lsg Praktikant
27. maj 2009 - 11:44 Der er 4 kommentarer

Wordpress til Andelsforening

Jeg sidder med et nyindkøbt domæne med dertil installeret WP.

Skal have sat en enkelt side op, med lidt offentlig info om andelsforeningen.
Så savner jeg gode ideer til hvorpå jeg kan lave et "lukket"/privat forum hvor kun andelsforeningens medlemmer har adgang til. Primært dokumenter (kan man forøvrigt lægge word doc's ud så de kan hentes ned - findes der plugins for dette?)og anden intern information.
Kunne "bare" sætte password beskyttelse på - dette kan jeg godt finde ud af.. men findes der et Plugin som giver mulighed for at dele siden i en åben og lukket/intern del.. og kan man lægge word doc's op til download.

På forhånd tak

Lars

nb: andre ideer til brugbare plugins fra folk med andelsbolig erfaringer er yderst velkomne. Eller gode links til sider fra andelsforeninger !!
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2009 - 16:09 #1
Fint nok at du har en side, men prøv docs.google.com hvor du kan dele dokumenter enten i en lukket gruppe eller offentligt.

prøv også www.google.com/calendar eller i det hele taget opret en Gmail.com og du kan styre det meste af google applikationer.

Hvis du vil skabe et forum, vil jeg anbefale : http://www.phpbb.com/

Det er lidt nørdet at sætte op, men hvis din hjemmeside ligger på en Linux server og har MySQL er det ikke så slemt
Avatar billede gnowak Nybegynder
04. juni 2009 - 12:57 #2
Jeg kan anbefale SMF http://www.simplemachines.org/ til forum og jeg ville nok lægge Drupal ind i stedet for WP ;-)

Jeg er dog villig til at kigge på dit WP mod betaling.
Avatar billede submitt Nybegynder
04. september 2009 - 00:19 #3
Istedet for at benytte WP, kunne du med fordel benytte Drupal. I Drupal ligger der indbygget et forum, ligesom brugerstyring er en fuldstændig og naturlig del af Drupal. Jeg er nok lidt farvet, da jeg er en del af www.drupal.dk, men jeg mener virkelig at Drupal kunne løse din opgave både nemt og effektivt. Drupal er iøvrigt Open Source - det vil sige det er gratis ligesom WP.

/Kenneth
Avatar billede akyhne Nybegynder
19. november 2009 - 02:41 #4
Et SMF forum med en tilhørende portal til SMF kan sagtens klare din opgave.