Avatar billede hlahla Nybegynder
31. maj 2009 - 23:47 Der er 14 kommentarer

Problemer med Windows Explorer (Explorer.exe) under Windows XP professional (Ikke Internet Explorer!!)

Explorer.exe programmet bruger undertiden/ofte utroligt meget hukommelse og CPU forbrug (op i nærheden af 100%).
Dette bevirker, at jeg ofte må skyde Explorer.exe ned i joblisten og starte denne op igen.
Problemet opstår oftest, hvis jeg har flere vinduer åbne ad gangen.
Det er specielt et problem, hvis jeg åbner en af mine mapper med videofiler, men ikke kun her.
Hvordan kan jeg identificere problemet yderligere samt efterfølgende løse dette?
Avatar billede jinoh Nybegynder
01. juni 2009 - 08:29 #1
Har du installeret nogle Third-party udvidelser eller programmer, dvs. ikke nogen som microsoft har lavet? Og har de evt nogen forbindelse til din mappe med videoer?
Avatar billede Jensen DK Novice
01. juni 2009 - 14:22 #2
Du kunne have fået noget skidt ind på systemet, prøv følgende.

Hent og installér CCleaner http://www.ccleaner.com/  og en manual her. http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den, det er en værktøjs linie som du sikkert  ikke har brug for.
Lad programmer foretage en oprydning i rens og registrer, og lad den slette det den finder.


Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen, du kan sende den ind til gennemsyn.


Når Malware er færdig, så kør lige en tur mere med CCleaner, så vi kan få det sidste slettet.
Lad programmer foretage en oprydning i rens og registrer, og lad den slette det den finder.


Hent  HiJackThis og lad den foretage en skanning, og send loggen ind til gennemsyn.
Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede pazau Nybegynder
01. juni 2009 - 20:04 #3
Hvad står der i Logbogen?
Avatar billede hlahla Nybegynder
01. juni 2009 - 22:28 #4
Så har jeg fået kørt CCleaner, Anti-Malware og HiJackThis ifølge ovenstående.
Desværre har jeg stadig problemet med højt CPU forbrug og hukommelse i forbindelse med Explorer.exe.
Loggen fra Anti-Malware siger:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.37
Database version: 2207
Windows 5.1.2600 Service Pack 2

01-06-2009 20:58:50
mbam-log-2009-06-01 (20-58-37).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|J:\|K:\|N:\|O:\|P:\|W:\|)
Objekter skannet: 535250
Tid tilbagelagt: 2 hour(s), 1 minute(s), 29 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 5
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 6

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_CLASSES_ROOT\bhonew.bho (Trojan.FakeAlert) -> No action taken.
HKEY_CLASSES_ROOT\gtool.1 (Trojan.FakeAlert) -> No action taken.
HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\{2bc9a3bd-9ff9-4c52-b8b8-8051adaa7ff6} (Trojan.BHO) -> No action taken.
HKEY_CLASSES_ROOT\Interface\{7a8c49cb-a790-4024-b1fb-0c01094f379d} (Trojan.BHO) -> No action taken.
HKEY_CLASSES_ROOT\Typelib\{15c7d7ad-a87a-4c0d-9d8b-637fcd3488ef} (Trojan.BHO) -> No action taken.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
n:\system volume information\_restore{4419617c-0230-43e5-b0ef-4789d73f1c08}\RP295\A0066807.exe (Rogue.SpywareCease) -> No action taken.
n:\system volume information\_restore{4419617c-0230-43e5-b0ef-4789d73f1c08}\RP299\A0067605.exe (Rogue.SpywareCease) -> No action taken.
n:\system volume information\_restore{4419617c-0230-43e5-b0ef-4789d73f1c08}\RP301\A0067755.exe (Rogue.SpywareCease) -> No action taken.
n:\torrents complete\kristanix.games.yatzy.twist.v1.07.incl.keygen.game-lz0\lz56vb01\nfoviewer.exe (Trojan.Agent) -> No action taken.
n:\torrents complete\mysecretfolder xp edition v4.21\Patch\MySecretFolder XP Edition v4.21 .exe (Trojan.Downloader) -> No action taken.
n:\torrents complete\spyware.cease.v3.4.win2kxpvista.incl.keygen-crd\Setup\SpywareCease_Setup.exe (Rogue.SpywareCease) -> No action taken.


Loggen fra HiJackThis siger:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 22:11:49, on 01-06-2009
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16762)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe
C:\Programmer\McAfee\SiteAdvisor\McSACore.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\PSIService.exe
C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE
C:\Program Files\ASUS\Ai Suite\AiNap\AiNap.exe
C:\Program Files\ASUS\Ai Suite\AiGear3\CpuPowerMonitor.exe
C:\Programmer\Multimedia Card Reader\shwicon2k.exe
C:\WINDOWS\system32\Rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
C:\Programmer\Amitech AutoBackup\SyncMon.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgnsx.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
C:\Programmer\Amitech AutoBackup\SyncQue.exe
C:\Programmer\dvd43\dvd43_tray.exe
C:\WINDOWS\system32\WDBtnMgr.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgemc.exe
C:\Programmer\Amitech AutoBackup\SyncErr.exe
C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE4.0\OpwareSE4.exe
C:\Programmer\Cobian Backup 8\Cobian.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchIndexer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\AVG\AVG8\avgcsrvx.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Cobian Backup 8\cbInterface.exe
C:\Programmer\Canon\MyPrinter\BJMyPrt.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Corel\Corel Snapfire Plus\Corel Photo Downloader.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Veoh Networks\VeohWebPlayer\veohwebplayer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexStoreSvr.exe
C:\Corel\Suite8\Programs\DAD8.EXE
C:\Program Files\FinePixViewer\QuickDCF.exe
C:\Programmer\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\uTorrent\uTorrent.exe
C:\Programmer\eMule\emule.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchProtocolHost.exe
L:\HiJackThis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/advanced_search?hl=da
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgssie.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Canon Easy Web Print Helper - {68F9551E-0411-48E4-9AAF-4BC42A6A46BE} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\EWPBrowseLoader.dll
O2 - BHO: McAfee SiteAdvisor BHO - {B164E929-A1B6-4A06-B104-2CD0E90A88FF} - c:\PROGRA~1\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O3 - Toolbar: McAfee SiteAdvisor Toolbar - {0EBBBE48-BAD4-4B4C-8E5A-516ABECAE064} - c:\PROGRA~1\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
O3 - Toolbar: Veoh Web Player Video Finder - {0FBB9689-D3D7-4f7a-A2E2-585B10099BFC} - C:\Programmer\Veoh Networks\VeohWebPlayer\VeohIEToolbar.dll
O3 - Toolbar: Veoh Video Compass - {52836EB0-631A-47B1-94A6-61F9D9112DAE} - C:\Programmer\Veoh Networks\Veoh Video Compass\SearchRecsPlugin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Ai Nap] "C:\Program Files\ASUS\Ai Suite\AiNap\AiNap.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CPU Power Monitor] "C:\Program Files\ASUS\Ai Suite\AiGear3\CpuPowerMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Cpu Level Up help] C:\Program Files\ASUS\Ai Suite\CpuLevelUpHelp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Sunkist2k] C:\Programmer\Multimedia Card Reader\shwicon2k.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [P17Helper] Rundll32 P17.dll,P17Helper
O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [REGSHAVE] C:\Programmer\REGSHAVE\REGSHAVE.EXE /AUTORUN
O4 - HKLM\..\Run: [dvd43] C:\Programmer\dvd43\dvd43_tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WD Button Manager] WDBtnMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SyncErr] C:\Programmer\Amitech AutoBackup\SyncErr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Programmer\Fælles filer\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [OpwareSE4] "C:\Programmer\ScanSoft\OmniPageSE4.0\OpwareSE4.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Cobian Backup 8] "C:\Programmer\Cobian Backup 8\Cobian.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleSyncNotifier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CanonSolutionMenu] C:\Programmer\Canon\SolutionMenu\CNSLMAIN.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [CanonMyPrinter] C:\Programmer\Canon\MyPrinter\BJMyPrt.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NBKeyScan] "C:\Programmer\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [Corel Photo Downloader] C:\Programmer\Corel\Corel Snapfire Plus\Corel Photo Downloader.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [VeohPlugin] "C:\Programmer\Veoh Networks\VeohWebPlayer\veohwebplayer.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Corel Desktop Application Director 8.LNK = C:\Corel\Suite8\Programs\DAD8.EXE
O4 - Global Startup: Exif Launcher.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Windows Search.lnk = C:\Programmer\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search & Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O15 - Trusted IP range: http://10.0.0.1
O15 - ESC Trusted IP range: http://10.0.0.1
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {CF40ACC5-E1BB-4AFF-AC72-04C2F616BCA7} -
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{805AC83F-3D05-4F21-A5A7-8EB7D2A8ACA0}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{D3079D07-6DFF-40BA-A681-CE0E368E320C}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgpp.dll
O18 - Protocol: sacore - {5513F07E-936B-4E52-9B00-067394E91CC5} - c:\PROGRA~1\mcafee\SITEAD~1\mcieplg.dll
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O20 - Winlogon Notify: avgrsstarter - C:\WINDOWS\SYSTEM32\avgrsstx.dll
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: AVG Free8 E-mail Scanner (avg8emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgemc.exe
O23 - Service: AVG8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: InCD Helper (InCDsrv) - Nero AG - C:\Programmer\Ahead\InCD\InCDsrv.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: McAfee SiteAdvisor Service - Unknown owner - C:\Programmer\McAfee\SiteAdvisor\McSACore.exe
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: ProtexisLicensing - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PSIService.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
O23 - Service: SyncMon - Amitech Danmark A/S - C:\Programmer\Amitech AutoBackup\SyncMon.exe
O23 - Service: SyncQue - Amitech Danmark A/S - C:\Programmer\Amitech AutoBackup\SyncQue.exe

--
End of file - 12398 bytes

Jeg håber, at I kan få noget ud af dette og gerne komme med et forslag til løsning af mit problem.
01. juni 2009 - 23:42 #5
Du glemte denne detalje mht [Malwarebytes] ->
...Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - ...

Så om igen med Malwarebytes scanning...
01. juni 2009 - 23:45 #6
HOVSA !!!

Afinstaller

* uTorrent
* eMule

Grrrrr... Det er jo lige meget hvor meget folk har på af sikkerhed/opdateringer. Hvis de først begynder at 'lege' med P2P programmer - eller retterer relutater derfra - så er det lige vidt !!!
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40284
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=47308

via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

---------------------------------------
Avatar billede hlahla Nybegynder
02. juni 2009 - 00:25 #7
Jeg har nu ikke tænkt mig at afinstallere Utorrent og Emule, da jeg bruger disse flittigt.
Hvis der er andre gode forslag på mit problem, er de meget velkommen!!
Jeg har således benyttet mig af disse fildelingsprogrammer i årevis uden problemer.
Det er således normalt kun downloadede programmer crak m.m., som er infiseret, og desuden opfanger virusprogrammerne hurtigt dette.
I mit tilfælde AVG.
Desuden fik jeg fjernet det valgte fra malwarebytes scanningen.
Avatar billede Jensen DK Novice
02. juni 2009 - 06:09 #8
Hjalp det så på dit problem?
02. juni 2009 - 13:07 #9
(Saa er du selv ud om det...)

Husk komplet WindowsUpdate - du mangler bla. SP3 + efterfolgende MANGE opdateringer... ogsaa IE8...
Avatar billede jinoh Nybegynder
02. juni 2009 - 13:12 #10
Det må jeg nok også sige - SP3 og IE8 er en stor! mangel, IE8 KAN dog undværes hvis du fx bruger Mozilla, men ikke anbefalet fra min side :P
02. juni 2009 - 13:38 #11
Generelt: Selvom man kun/altid bruger noget andet en IE saa SKAL man install IE8 alligevel + opdateringer, da banditprogrammer ellers finder vej via den gamle IE6/7 i baggrunden!!!
Avatar billede jinoh Nybegynder
02. juni 2009 - 15:02 #12
Okay! Der lærte jeg selv lige noget nyt! Tak, KL :D
Avatar billede hlahla Nybegynder
02. juni 2009 - 16:20 #13
Til silbidor, nej det hjalp ikke på mit problem.
Til karise_larry: SP3 kan ikke installeres på min PC, idet Windows ikke kan starte op efterfølgende.
Dette har været et problem helt fra starten af computerens levetid, allerede inden jeg installerede fildelingsprogrammer m.m.
Dette problem er der desværre en hel del andre som har.
Jeg har snakket med ikke mindre end 4 arbejdskolleger, som har dette problem.
Derfor har jeg selv måttet styre Windows Update.
Jeg har desuden været henne hos en for over 1 måned siden, som pludselig ikke kunne komme på internettet.
Dette skyldtes en bestemt opdatering til Internet Explorer 7 under Windows Update.
Jeg prøvede så at installere IE8 på hendes computer, uden held.
Da jeg så gik tilbage og efterfølgende ringede til Microsoft Danmark, viste det sig, at de godt var klar over problemet, med denne opdatering.
Hun skulle derfor springe denne opdatering over til at starte med.
Nu her for ca. 1 uge siden prøvede hun at køre en fuld Windows Update igen og havde samme problem.
Dette fortæller desværre en hel del om, at Microsoft ret ofte frigiver opdateringer, som ikke er fuldt aftestet.
Det samme må således være tilfældet med SP3.
Det samme har jo også været tilfældet med Windows Vista, hvor der til at state med var en masse drivere og software, som ikke kunne køre under Windows Vista (dette er stadig i høj grad et problem).
Derfor valgte jeg for nyligt, da jeg skulle udskifte PC at have XP som styresystem, ligesom de fleste andre professionelle virksomheder i Danmark. 
Jeg kan godt prøve at installere IE8 samt de øvrige opdateringer fra Windows Update, som ikke vedrører SP3, for at se om det hjælper.
Jeg vil så efterfølgende vende tilbage i denne tråd, når dette er gjort.
Til slut kan jeg kun som en følge af ovenstående anbefale at oprette et gendannelsespunkt under: Tilbehør - Systemværktøjer - Gendannelsespunkt inden der foretages nogen form for opdateringer / installering af nyt software.
Dette gælder således også Microsoft software / update, da dette således desværre heller ikke al tid er pålideligt!!
Avatar billede collin Nybegynder
02. juni 2009 - 19:34 #14
Så er du professionel virksomhed? Ellers ville jeg anbefale du springer Vista over og installerer Windows 7 som man kan køre gratis det næste år. Den kræver, så vidt jeg kan se ikke flere ressourcer end XP. I hvert fald kører det bedre på min maskin end XP. Mit eneste problem indtil nu har været at jeg ikke kunne installere min trådløs netværks printer så den må køre over USB. Så får du en fungerende IE8 (jeg havde også problemer med at få den til at køre med XP) og en Vista lignende OS uden al Vistas bøvl. Men om den så ville kunne lide P2P programmer må være et andet spørgsmål ....hmmm.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester