100 ens, særskilte dokumenter i hver fil, eller 100 sider med kun ét tal til forskel? Er der ikke noget med, at man i brevfletning i Word kan gemme hver post som en seperat fil? Så kan du lave en brevfletning over en excelfil, hvor du har nummeret 1 til 100.
Du kan lægge denne kode i mappens kodemodul. Ret A1 til den celle, hvor du faktisk vil have numrene stående. I denne celle skriver du 0.
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean) With ActiveSheet Application.EnableEvents = False numcop = InputBox("Indtast ønsket antal kopier", "Nummererede udskrifter") For i = 1 To numcop Range("a1").Value = Range("a1").Value + 1 ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1 Next i Range("a1").Value = 0 Cancel = True Application.EnableEvents = True End With End Sub
Når du klikker på printknappen eller vælger Filer - Udskriv, vises en inputbox, hvor du skal taste det ønskede antal kopier.
jkrons har tilsyneladende forstået, at du arbejder i Excel. jkrons har dog fat i den lange ende; i Word skal du ikke bruge en celle men bogmærker.
Til dig vil jeg dog anbefale i denne omgang, at du anvender brevfletning. I Excel laver du et regneark med numrene 1-1000 (brug Redigere - Fyld - Serie for at gøre det hurtigt); gem filen på f.eks. skrivebordet. I dit dokument laver du så almindeligt brevfletning og indsætter et felt alle de steder, du har brug for nummeret. Det kan virke som en lidt omstændig måde at løse problemet på, men uden at gå i detaljer med makroprogrammering, tror jeg sagtens du kan gøre det.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.