Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
27. juli 2009 - 14:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PHILIPS Router

Hej.

Vi har haft en PHILIPS Wireless Router SNB5600 i godt en måneds tid nu.

Den virker fint, når den altså virker.

Men cirka 2-3 gange om dagen går nettet fra.

Vi plejer at tage strømstikket ud i 10 sekunder, så går der lige 2 minutter og så er nettet på igen.

Link til router: http://www.prcdata.dk/produkt/philips-wireless-router-snb5600/100633802/

Vi har to bærbare til og en stationær som aldrig bruges. På den stationære sidder der en USB dims i, fordi den ikke har netkort.

Men hvad er grunden til at routeren går ned nogle gange?
Den er tit meget varm.

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede doc_dozy Nybegynder
27. juli 2009 - 14:59 #1
Hej.

I mange tilfælde er det fordi routeren er placeret for lavt, prøv at sætte den højere op.
Og sørg for at den ikke står i nærheden af fjernsyn og højtalere.

Mvh
Avatar billede djeclemen Nybegynder
27. juli 2009 - 15:01 #2
Den fysiske placering af routern har jo intet at gøre med at routeren fryser.


Mister i kun forbindelsen på det trådløse eller også på klienter der er forbundet med kabel?
Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
27. juli 2009 - 15:18 #3
Altså, vores net er sat til med tv-kabel med stofa, og det er kun internettet som går. Alt andet. Men det du siger, doc_dozy, passer meget godt, for det står lige ved siden af tv og højtalere, men kan ikke se det skulle ændre noget. Routeren står på en reol.
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. juli 2009 - 15:24 #4
Hvis det kun er den trådløse det der falder ud, kan det tyde på kanalforvirring.
De fleste routere kører som default på kanal ll, og på det seneste er der kommet routere som anvender kanal 6 som default.

Hvis du kører på samme eller nabokanalen som et andet netværk, som f.eks. din nabos, kan en PC få den vanvittige ide, at naboens net er bedre, og du vil opleve det som et udfald.

Løsningen på dette problem består i at finde en kanal til dit netværk, som er mindst 2 og helst 5 kanaler væk fra nabonet (det sidste er ikke særligt sandsynligt).
Det er meget brugt, at slukke for routeren, når nettet ikke anvendes, og derfor kan det være svært at få overblik over hvilke kanaler der er optimale.

Hvis du henter og installerer www.netstumbler.com, så kan den fortælle dig hvilke kanaler dine naboer anvender, men dog kun dem som har deres trådløse router tændt.

Vælg en kanal efter ovenstående, og sæt det op i din router. Opstår problemet igen, så starter du straks netstumbler, for at se om der skulle være kommet en nyt net i luften på en conflicting kanal, og ændre så din kanal til en bedre.
Avatar billede LasseCompaq Nybegynder
27. juli 2009 - 15:29 #5
Tak, jeg prøver ad.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester