Avatar billede ruffe66 Nybegynder
09. august 2009 - 10:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kun 1/2 side på Internet Explorer 8.0

Når jeg har åbnet en hvilken som helst side på Internet Explorer 8.0 og derpå klikker på et eller andet link for at komme videre, men stadig beholde den nuværende side, sker der følgende: Næste side åbnes  godt nok, men der kommer kun en halv side frem på skærmen. For at få hele siden må jeg klikke på maximerikonet oppe i højre hjørne. Mit ? er så: Hvordan får jeg siden til automatisk at åbne sig i hel størrelse? Altså en hel side åbnes.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. august 2009 - 10:12 #1
Prøv dette:
Lad være med at maksimere den, træk i stedet i siderne med venstre museknap. Når du har trukket siderne ud, hvor du vil ha dem, lukker du alle vinduer.
Prøv igen at åbne, og se om ikke den husker det nu.
Avatar billede ruffe66 Nybegynder
09. august 2009 - 16:09 #2
Har prøvet flere gange, hjælper desværre ikke
Avatar billede vejmand Juniormester
09. august 2009 - 16:22 #3
Hmm, det er vigtig, at "det nye" vindue er det sidste du lukker ned.

Ellers, har du et link til en side til at ligge på skrivebordet?
Hvis ja, kan du prøve at åbne den, og se om den åbner i fuld størrelse.
09. august 2009 - 20:22 #4
PS: Èt (og kun ét) IE window i ønsket størrelse - IKKE bare med maximer -  træk i stedet i siderne med venstre museknap.
Hold [Shift] tasten nede + Klik [X] øverste Venstre for at lukke programmet...
Avatar billede ruffe66 Nybegynder
09. august 2009 - 20:30 #5
Til Vejmand

Din opskrift virker. Hvordan er det nu jeg gir dig point?
Avatar billede vejmand Juniormester
09. august 2009 - 20:37 #6
Oki, du kan først give point nu, hvor jeg har lagt et "Svar".

Du lukker spørgsmålet ved at sætte flueben i "Accepter dette svar" ud for svaret, og klikke på "Accepter svar og afgiv point" nederst.  :-)
Avatar billede henrikwulff Praktikant
16. august 2009 - 10:00 #7
Jeg havde samme problem her. Ingen af de gode råd (helt tilbage fra 2004) hjælper en skid på min maskine. Jeg har løst problemet på følgende måde, og DET virker.
Funktioner/mappeindstillinger/Filtyper. Under egenskaberne for internetgenveje, dem er der to af, kunne jeg se at de ikke kaldte Explorer, men :"C:\WINDOWS\system32\ieframe.dll",OpenURL %l". Jeg kan ikke vide hvorfor de har lavet det sådan, men da det er min maskine, tillod jeg at lave det om til :"C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe" %1. Jeg var nu sikker på at de virkede, men nej. På et andet drev gemmer jeg en kopi af "Foretrukne" og derfra virkede det. Derfor kopierede jeg "Foretrukne" til at andet sted på C: og oprettede en genvej derfra til Startmenuen eller Skrivebordet. Og DET kører. Eneste ulempe er at når man tilføjer til Foretrukne, havner de i den primære Foretrukne. Man må derfor en gang imellem kopiere indholdet til den sekundære Foretrukne. Hele proceduren tager 5 min. men hvis du er irriteret nok over problemet, gør du det nok alligevel.