Avatar billede lars8000 Nybegynder
20. august 2009 - 20:53 Der er 9 kommentarer

Finde mit hjemme netværk på min mobil og ikke i stand til at logge ind på min router

1. Ved der er en del tråde omkring dette emne, men syntes ikke jeg kan finde svar.
Mit problem er, at jeg ikke kan få forbindelse til mit eget hjemme netværk med min Htc Hero.
Jeg har et modem (ZyXEL Prestige 2602R-61) fra Fulrate, som går igennem en trådløs router (Linksys wrt160n v2, som køre både G og N)
Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre for at komme igennem til mit netværk..
Nogen der har nogle forslag???

2. Jeg kan heller ikke logge ind på min trådløse router, for at ændre i indstillingerne. Når jeg skriver 192.168.1.1, som de siger inde på Linksys hjemmeside, kommer jeg ind på mit modem konfiguration (ZyXEL Prestige 2602R-61 modem)
Nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg kan ændre indstillinger på min trådløse router??

(har læst, at hvis jeg slår N Draft fra, og køre på G, så kan min mobil måske komme til at se mit hjemme netværk igen)
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. august 2009 - 10:41 #1
Umiddelbart lyser det som om at Zyxel ikke kun er et modem, men også router.
Jeg gætter derfor på, at du har DHCP aktiveret i både Zyxel og i din LinkSys.
Prøv at deaktivere DHCP serveren i LinkSys'en.
Du skal koble dig kablet til Linksys'en, og kun med kabel. Du får så adgang til opsætningen med 192.168.1.1. Husk at gemme ændringen.
Nu kan du koble LinkSys til Zyxel'en igen, og så skulle det virke.

Med denne opsætning er det Zyxel'en der tildeler IP adresser.
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. august 2009 - 10:44 #2
Det er nemlig ikke helt så let at have 2 DHCP servere på netværket, og helt umuligt, hvis det er i samme segment 192.168.1.1

Om LinkSys'en kører G eller mixed er underordnet, når blot den kører med en standart som din Hct forstår.
Avatar billede lars8000 Nybegynder
21. august 2009 - 13:15 #3
Okay mange tak for hjælpen.. Der er ikke lan udgange bag på modemet, så er det vel ikke en router??? Der er kun to udgange. Et til mit tlf stik og et til computeren.

Har dette noget at sige??
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. august 2009 - 15:13 #4
Ja så er det nok kun en router.

Prøv følgende:
Start > Kør > skriv cmd og tryk enter > skriv tracert cybercity.dk og tryk enter. Nu vil den liste den route du har til cybercitys server.

Kopier det herind, så jeg kan se det.

Det undre mig, at du kommer ind i Zyxel opsætning med 192.168.1.1
Avatar billede lars8000 Nybegynder
21. august 2009 - 17:05 #5
Når jeg kobler mit modem fra (fullrate) og kun køre på Linksys roeturen, kan jeg godt komme ind i Linksys routeren opsætning via 192.168.1.1, og så snart jeg kobler mit modem på bag routeren på, så kommer jeg ind på den, via 192.168.1.1, og ikke ind på linksys routeren.
Jeg tror ikke jeg kan få forbindelse til min HTC mobil, eller ved ihvertfald ikke hvordan.
Det andet det er at, jeg har forbindelse til min egen computer via trådløs, men når jeg vil logge min kærestes pc på, kan den kun komme på internettet, hvis jeg som du logger ind på min linksys router og laver en eller anden indstillings ændring (feks.DHCP indstilling). Når jeg så har genstartet hendes computer, så kan jeg igen ikke komme på internettet. Så skal jeg ind i routeren og ændre en indstilling igen før den vil på. Det er lige som om at den ikke gemmer de ændringer jeg har lavet, selvom jeg har trykket på "save settings"
Hendes ikon i processlinien viser hele tiden at hun har forbindelse til vores netværk.

Jeg prøvede at gøre som du sagde, dog har jeg ikke cybercity, men fullrate, så gjorde følgende Start > Kør > skriv cmd og tryk enter > skriv tracert fullrate.dk og tryk enter. (ved ikke om det var rigtigt at gøre??

C:\Users\Lars>tracert fullrate.dk

Sporer rute til fullrate.dk [90.185.3.106]
over et maksimum af 30 hop:

  1    *        *        *    Anmodning fik timeout.
  2    *      48 ms    25 ms  90.185.18.1
  3    26 ms    24 ms    25 ms  v234-cosw1-ar.fullrate.dk [90.185.8.137]
  4    26 ms    27 ms    25 ms  76.10g4-3.cosw1-hoer.fullrate.dk [90.185.3.130]

  5    29 ms    28 ms    29 ms  75.10g6-3.cosw1-hoer.fullrate.dk [90.185.3.37]
  6    29 ms    28 ms    28 ms  90.185.3.2
  7    29 ms    29 ms    28 ms  www.fullrate.dk [90.185.3.106]

Sporing fuldført.
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. august 2009 - 17:27 #6
Der er noget helt galt.

Forbind til routeren uden forbindelse til modem. Gå ind i opsætningen i routeren og aktiver DHCP. Check at det trådløse net er aktiveret, og at det har er rigtig navn (SSID). Husk at gemme.

Sluk for router og sluk for modem. Forbind router og modem, og stikket fra modem skal ind i WAN stikket i routeren.

Tænd for modem og vent 30 sekunder. Tænd for router og vent 30 sekunder.

Giv mig en tracert cybercity.dk eller fullrate.dk det er underordnet.
Avatar billede lars8000 Nybegynder
21. august 2009 - 19:51 #7
mange tak for hjælpen.. Jeg har nu lavet en hard reset af både modem og router, og har nu fået internettet til at virke på begge computere.. Kan stadig ikke få min mobil til at finde mit netværk, men det må jeg måske bare leve med (selvom det er super irriterende) Der er mange der har samme problem har jeg læst mig til :-(
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. august 2009 - 21:17 #8
Min HTC fungerer udmærket, og det samme gør konens Nokia E51.

Hvilken type kryptering kører du med på det trådløse net ?
Avatar billede lars8000 Nybegynder
21. august 2009 - 21:37 #9
Det er en HTC Hero..
Jeg havde en Nokia E71 før, og den kunne sagtens komme på det trådløse. Men ikke Min HTC Hero. Jeg køre med "WPA2 personal" og Mixed (N, G og B) på på routeren..
Har bare læst om andre der havde problemer med HTC Hero og HTC Magic..
Men det kan vel ikke passe at man ikke kan få det til at virke.. det må da kunne lade sig gøre.....