28. august 2009 - 12:15 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

iPhone wifi router problem

Hej, jeg har trådløst net fra Fullrate. Jeg har en ZyXEL Prestige 2602HW-D1A router og en iPhone. Når jeg tester hastigheden på wifi (på iphonen) på mit arbejde, er der ingen problemer (15+ mbit), men derhjemme kan den kun rykke sølle 40-50 kb/s (på en 6mb linie). Jeg har kunnet læse mig frem til, at det formentligt er noget med routeren at gøre, men jeg kan ikke få farten op til trods for at jeg har prøvet flg.:
- vælge hhv. mixed el. 802.11g
- ændre kryptering (wpa > wpa2) (som de foreslog på fullrate support)

- er der en ekspert :-) der har et godt råd, for det er godt nok utilfredsstillende at det går så langsomt!

Weekend-hilsner!
Skillzmize Nybegynder
28. august 2009 - 13:06 #1
Hastigheden afhænger af hvor hurtig uploaden er ved den du downloader fra.

Prøv og download adobe reader http://www.get.adobe.com/dk/reader/ . De har en helt vildt hurtig upload-hastighed


hvis det ikke virker, vil jeg sige at du skal se om hastigheden er hurtigere på din pc end på din iphone.

Er den det, vil jeg sige det har noget med din iphone at gøre.
28. august 2009 - 13:12 #2
Jeg får de forventede 5-6 mbit/s ved min alm. computere via wifi derhjemme. Det er IKKE Iphonen, som jeg skriver rykker den nemt 15 mbit/s via wifi på mit arbejde. Så problemet ligger i routeren jeg har stående derhjemme :-/
Skillzmize Nybegynder
28. august 2009 - 13:19 #3
Nåååe, det havde jeg ikke lige set du havde skrevet :)

jamen så er der jo næsten ikke andet for end at sætte en ny router op?
simonvalter Praktikant
28. august 2009 - 13:36 #4
Se her.
http://www.dslreports.com/forum/r20417119-Problem-with-Zyxel-routers-and-Iphone

bemærk advarslen om at flashe firmware hvis du har fullrate.
28. august 2009 - 13:45 #5
@simonvalter - den har jeg faktisk allerede læst. Og jeg har upgradet routeren til seneste firmware (via Fullrates egen side), såh...

Jeg vil hjem og prøve at sætte den til 802.11b (i stedet for g), som jeg har forstået det er det ligegyldigt i fht. hastighed, da jeg kun har en 6 mbit linie. Måske det kan hjælpe... Pænt skod - ZyXEL-fullrate-bras!
19. september 2009 - 22:59 #6
Hej Omalley

Jeg kæmper med samme problem som du...har du fået løst det?

http://forum.fullrate.dk/showthread.php?p=19038&posted=1#post19038

Håber du har tid til at svare mig

Hilsen
Thomas
20. september 2009 - 14:47 #7
Hej - nej, desværre (og jeg har også været på Fullrates forum; tjek http://forum.fullrate.dk/showthread.php?t=2001 )
22. september 2009 - 10:33 #8
Hejsa

Tak for dit svar.

Jeg har snakket med en Fullrate supporter som var meget hjælpsom...han fortalte at de arbejdede på at få en ny firmware til Zyxel routeren. Jeg har aktiveret uNPN på routeren og han forsøger nu at opdatere min router - det lyder som om at han havde noget nyere end det jeg allerede har. Jeg vil tjekke om det har løst problemet så snart jeg kommer hjem i aften.

Jeg skal nok give besked...

Hilsen
Thomas
23. september 2009 - 14:14 #9
Hej igen,

Jeg snakkede også med Fullrate support og var hele møllen igennem, med skift af channel, toggle af et utal af settings osv. Intet hjalp. De venter på en firmware-update fra Zyxel, men de aner intet om, hvornår det kommer. Ret frustrerende!
23. september 2009 - 14:19 #10
Hejsa

Ja jeg er også ved at give op. Jeg har endnu 8 dage til at beslutte om jeg vil blive hos Fullrate (der er 14 dages fortrydelsesret når man tegner et abonnement) og jeg bliver nok nød til at springe fra.

Regner med at hoppe på TDC vognen pga TDC-play...

Hilsen
Thomas
hcthorsen Praktikant
16. februar 2010 - 11:04 #11
Hej!

Fullrate har nu en ny beta-firmware, der i hvert fald har løst problemet for mig. Den er dog ikke uden problemer. Eksempelvi virker "vis nummer" ikke længere.
kek Juniormester
24. april 2010 - 11:45 #12
Jeg har bøvlet med samme problem men hos Telenor. De er modsat fullrate overhovedet ikke interesserede i at hjælpe. Da min forbindelse er betalt af min arbejdsplads har jeg heller ikke en gang muligheden for at stille i routerens parametre selv. Jeg har taget konsekvensen og købt det billigste accespoint jeg kunne finde på nettet - det er fra tp-net - og selv om det kun var en samlet investering på 220 dkr virker det til ug kryds og slange - nu kan jeg bruge mit trådløse netværk på iPhone og iPod touch uden at skulle finde mig i underlige forstyrrelser og abnormt langsomme hastigheder.
Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester





Premium
Test: Kæmpestort gaming-headset er perfekt til dine lange Teams-møder - men har også nogle besværligheder
Længe før vi andre blev slået hjem til hjemmekontorets endeløse webmøder har gamerne gennemskuet behovet for komfortabelt grej. Så vi tog danske EPOS top gamingheadset med på arbejde. Læs testen her.
Computerworld
Biden sender skjult besked til kode-folket: "Hvis du læser dette, har vi brug for din hjælp”
En stående invitation er blevet opdaget i kildekoden på Det Hvide Hus' hjemmeside. Men den er kun til de eksperter, der selv kan finde den.
CIO
Podcast: Hos Viking Life-Saving Equipment er it gået fra at være backend til at være noget, som kunderne spørger aktivt efter
Podcast, The Digital Edge: Viking leverer en stadig større del af deres produkt som en tjeneste. Som en del af tjenesten tager Viking ansvar for sikkerheden ved at levere, dokumentere og vedligeholde det nødvendige sikkerhedsudstyr. Hør hvordan Henrik Balslev senior digital director hos Viking har løftet den opgave.
White paper
Her skal du passe på: Rapport fra cyberkrigens frontlinje
I 2020 blev cyberangreb hyppigere og stadig mere alvorlige, og i CrowdStrike Services Cyber Front Lines Report 2020 har du læse, hvor udfordringerne er størst. Rapporten dokumenterer blandt andet, at 63 pct. af alle angreb var økonomisk motiverede – og at hovedparten af angriberne benytter ransomware. Samtidigt bliver de afkrævede beløb større og større, og de kriminelle truer nu ikke kun med at slette data. Stadig oftere sker det, at de cyberkriminelle aktivt analyserer data og undersøger, om der kan sættes trumf på truslen ved true med at lække eller sælge følsomme informationer.