Avatar billede Slettet bruger
28. august 2009 - 12:15 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

iPhone wifi router problem

Hej, jeg har trådløst net fra Fullrate. Jeg har en ZyXEL Prestige 2602HW-D1A router og en iPhone. Når jeg tester hastigheden på wifi (på iphonen) på mit arbejde, er der ingen problemer (15+ mbit), men derhjemme kan den kun rykke sølle 40-50 kb/s (på en 6mb linie). Jeg har kunnet læse mig frem til, at det formentligt er noget med routeren at gøre, men jeg kan ikke få farten op til trods for at jeg har prøvet flg.:
- vælge hhv. mixed el. 802.11g
- ændre kryptering (wpa > wpa2) (som de foreslog på fullrate support)

- er der en ekspert :-) der har et godt råd, for det er godt nok utilfredsstillende at det går så langsomt!

Weekend-hilsner!
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
28. august 2009 - 13:06 #1
Hastigheden afhænger af hvor hurtig uploaden er ved den du downloader fra.

Prøv og download adobe reader http://www.get.adobe.com/dk/reader/ . De har en helt vildt hurtig upload-hastighed

hvis det ikke virker, vil jeg sige at du skal se om hastigheden er hurtigere på din pc end på din iphone.

Er den det, vil jeg sige det har noget med din iphone at gøre.
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2009 - 13:12 #2
Jeg får de forventede 5-6 mbit/s ved min alm. computere via wifi derhjemme. Det er IKKE Iphonen, som jeg skriver rykker den nemt 15 mbit/s via wifi på mit arbejde. Så problemet ligger i routeren jeg har stående derhjemme :-/
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
28. august 2009 - 13:19 #3
Nåååe, det havde jeg ikke lige set du havde skrevet :)

jamen så er der jo næsten ikke andet for end at sætte en ny router op?
Avatar billede simonvalter Praktikant
28. august 2009 - 13:36 #4
Se her.
http://www.dslreports.com/forum/r20417119-Problem-with-Zyxel-routers-and-Iphone

bemærk advarslen om at flashe firmware hvis du har fullrate.
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2009 - 13:45 #5
@simonvalter - den har jeg faktisk allerede læst. Og jeg har upgradet routeren til seneste firmware (via Fullrates egen side), såh...

Jeg vil hjem og prøve at sætte den til 802.11b (i stedet for g), som jeg har forstået det er det ligegyldigt i fht. hastighed, da jeg kun har en 6 mbit linie. Måske det kan hjælpe... Pænt skod - ZyXEL-fullrate-bras!
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2009 - 22:59 #6
Hej Omalley

Jeg kæmper med samme problem som du...har du fået løst det?

http://forum.fullrate.dk/showthread.php?p=19038&posted=1#post19038

Håber du har tid til at svare mig

Hilsen
Thomas
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2009 - 14:47 #7
Hej - nej, desværre (og jeg har også været på Fullrates forum; tjek http://forum.fullrate.dk/showthread.php?t=2001 )
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2009 - 10:33 #8
Hejsa

Tak for dit svar.

Jeg har snakket med en Fullrate supporter som var meget hjælpsom...han fortalte at de arbejdede på at få en ny firmware til Zyxel routeren. Jeg har aktiveret uNPN på routeren og han forsøger nu at opdatere min router - det lyder som om at han havde noget nyere end det jeg allerede har. Jeg vil tjekke om det har løst problemet så snart jeg kommer hjem i aften.

Jeg skal nok give besked...

Hilsen
Thomas
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2009 - 14:14 #9
Hej igen,

Jeg snakkede også med Fullrate support og var hele møllen igennem, med skift af channel, toggle af et utal af settings osv. Intet hjalp. De venter på en firmware-update fra Zyxel, men de aner intet om, hvornår det kommer. Ret frustrerende!
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2009 - 14:19 #10
Hejsa

Ja jeg er også ved at give op. Jeg har endnu 8 dage til at beslutte om jeg vil blive hos Fullrate (der er 14 dages fortrydelsesret når man tegner et abonnement) og jeg bliver nok nød til at springe fra.

Regner med at hoppe på TDC vognen pga TDC-play...

Hilsen
Thomas
Avatar billede hcthorsen Praktikant
16. februar 2010 - 11:04 #11
Hej!

Fullrate har nu en ny beta-firmware, der i hvert fald har løst problemet for mig. Den er dog ikke uden problemer. Eksempelvi virker "vis nummer" ikke længere.
Avatar billede kek Juniormester
24. april 2010 - 11:45 #12
Jeg har bøvlet med samme problem men hos Telenor. De er modsat fullrate overhovedet ikke interesserede i at hjælpe. Da min forbindelse er betalt af min arbejdsplads har jeg heller ikke en gang muligheden for at stille i routerens parametre selv. Jeg har taget konsekvensen og købt det billigste accespoint jeg kunne finde på nettet - det er fra tp-net - og selv om det kun var en samlet investering på 220 dkr virker det til ug kryds og slange - nu kan jeg bruge mit trådløse netværk på iPhone og iPod touch uden at skulle finde mig i underlige forstyrrelser og abnormt langsomme hastigheder.