Avatar billede mall Nybegynder
04. september 2009 - 16:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kritik af design

Hej Eksperter..

Jeg har siddet og rodet med et design til en camping hjemmeside.. Jeg vil meget gerne bede om jeres kritik..

http://www.malls.dk/agersoe.jpg

Logoet(Bilen med campingvogn) er ikke mit, det er kun fyld for at symbolisere at der skal være et logo.

Jeg venter spændt :)
Avatar billede klaphesten83 Nybegynder
10. september 2009 - 15:24 #1
Hej mall!

Jeg synes at siden synes være overskuelig og klart struktureret, uden alle mulige blinkende og hoppende fiduser der skal rette opmærksomheden på alle mulige attraktioner omkring din campingplads - skulle du have i tanke at designe den slags for at sætte den på hjemmesiden, har jeg et lille tips: lad helst være.

Som én der gerne tager på camping kan jeg kun sige, at man kan bedst lide sider, der bruger

1. behagelige/venlige farver og
2. har en overskuelig struktur, så man véd, hvad man finder hvor

Farver kan der selvfølgelig skændes om, men jeg mener at blå og grøn er langt mere behagelige end fx grå - især fordi siden repræsenterer ferie (for min personlig smag mangler lidt gul).

Nu ved jeg ikke i hvorvidt du har indflydelse på selve sidens indhold, men jeg ville anbefale at der bliver tilføjet en yderligere knap med navnet "Priser", hvis ikke denne information senere findes direkte og let tilgængeligt under "Camping".

Som sidste ting ville jeg anbefale måske at tage et andet billede, måske én der er lidt lysere, eller (hvis det skal være et billede der viser stemningen om aftenen) et billede der er lidt mere gyldent eller rødt og virker varmere.

Men ellers kan jeg altså kun sige, at jeg ville godt kunne lide siden, hvis det var mig der ledte efter en campingplads.
Men smag findes der jo mange forskellige meninger om :o)

Mvh
Avatar billede mall Nybegynder
18. september 2009 - 19:41 #2
Hej, undskyld det sene svar..
Havde ikke set der var kommet en kommentar :P

Mange tak for kritikken.. Det er altid rart at hører det fra en som selv kunne komme til at besøge siden en dag!

Jeg har ingen intentioner om at tilføje forskellige former for blikfang. Jeg holder mig hovedsagligt altid til et overskuelig og simpelt design..

Angående sidens indhold, så ved jeg intet om det endnu. Jeg har tilbudt ejeren at lave et design, derefter vil han tage stilling til om han kan bruge det.. Men min tanke var at priserne skulle stå under camping, ligesom jeg har prøvet at illustrerer ved at skrive:

# Information 1
# Information 2
osv.

Alle billeder som er på illustrationen er kun eksempler. De vil blive skiftet ud med andre billeder som er mere egnet til hjemmesiden, og har mere harmoni..

Ja, smag er forskellig.. Men hvis jeg rammer en camper, så rammer jeg forhåbentlig også flere.. Tak :)
Avatar billede mall Nybegynder
18. september 2009 - 19:43 #3
Glemte lige farverne..
Jeg har ændret lidt i designet, på pc'en, har endnu ikke uploadet det da det skal have lidt finpudsning endnu.. Men jeg ændrer lidt på dem så de ikke er ligeså skrigende som de er pt. :)
Avatar billede klaphesten83 Nybegynder
21. september 2009 - 08:54 #4
Hej!
Jamen det lyder jo rigtig godt - jeg er sikker på at ejeren vil GODT kunne bruge siden, når den så er færdig.
God fornøjelse fremover med arbejdet på siden - og hvis du igen ønsker feedback på den, kan du jo bare smide et link igen :)

Hilsner

www.logiprint.dk
Avatar billede mall Nybegynder
24. september 2009 - 04:21 #5
Nu har jeg arbejdet lidt med det gamle design.. Og kom frem til at det egentlig ikke var noget jeg gad bruge tid på.. Så jeg gik igang med et andet design, som jeg bedre kan li.. Det har et bedre farveskema.. Og er simplere opbygget..

http://www.malls.dk/agersoe2.jpg

Vil gerne høre din kritik igen, om jeg nu rammer helt forkert i forhold til sidst.. :)
Avatar billede klaphesten83 Nybegynder
24. september 2009 - 09:11 #6
Hej!

Jamen, jeg synes også at det her nye design er endnu bedre end det gamle. Det virker endnu mere afslappet, og farverne virker en smule mere venlie end før. Og i forhold til det foregående design virker designet nu også "lidt sødt".
Siden er lige så overskuelig som før, så det er stadig helt perfekt.

I det første øjeblik troede jeg, at den røde tekst til venstre, hvor du skrev "Evt. Camping vogn, telt eller mennesker", var del af designet, og jeg syntes at det var sjovt at have den slags stående dér, fordi så kunne folk selv lege med deres fantasi og forestille sig hvordan de vil tilbringe deres ferie på campingpladsen. Der kunne også have været andre tekster, hvor der fx stod: "din camping vogn her", "her kunne dit telt stå", "du her", eller noget i den retning.
Men så så jeg at du også havde rød tekst på den højre side, og at det kun var kommentarer, og at der skulle komme billeder i stedet :D

Et billede af en camping vogn, et telt eller mennesker ville godt passe, og jeg foreslår, at du, hvis du bruger græsplanet på venstre side til fx sætte en camping vogn på, også bruger andre dele af græsplanen, for at skaffe en smule optisk balance. Du kunne fx sætte et lille telt på højre side, lidt længere nede end camping vognen på den anden side. Og du kunne lægge et lille menneske nede i græsset under teksten (måske nogen der tanker lidt sol, med et lille legende barn ved siden af?).
Billederne behøver ikke være store, og det er ikke nødvendigt at de ses til 100%. Camping vognen kunne delvis skjules bag tekstkroppen. Teltet kunne delvis være ude af billedet, så man kun ser ca. 60%, og resten er ude for sidens kanter.
Men mennesket skulle kunne ses helt.

Det er fint at højden bliver tilpasset indholdet, og det er også en god idé at have et andet billede for hver side, for på denne måde har man mulighed for at vise flere indtryk af "objektet".

Det her er selvfølgelig igen kun mine idéer, og giver udtryk for min smag.

De bedste hilsner!

www.logiprint.dk
Avatar billede mall Nybegynder
25. september 2009 - 02:46 #7
Igen, mange tak for din svar! Og det var da godt nok os hurtigt! :P

Haha.. Det egentlig en god idé, men lige i denne her sammenhæng ville den nok ikke falde godt ind.. :P
Men det var blot for at vise mine tanker.. Benytter også et andet forum til kommentarer:)

Jeg har tilføjet campingvogn og telt til mit nye design forslag.. Og to personer.. Det synes jeg skaber en balance.. Jeg har også tilføjet blomster til græsset for at gøre det lidt mere levende..

Hvis du ser efter, så har jeg fjernet den grønne og brune stribe, som delte menu, tekst og fod fra hinanden.. Jeg havde selv problemer med dem.. og det blev også forslået på det andet forum.. Så hvis du vil give din mening til kende på det område også, så ville det være skønt!

Faktisk, så er jeg tæt på selv at være ret tilfreds, for en gangs skyld! :P

Det opdaterede design: http://www.malls.dk/agersoe4.jpg
Avatar billede mall Nybegynder
25. september 2009 - 03:08 #8
Okay.. Jeg var lidt for hurtig..
"Jeg har også tilføjet blomster til græsset for at gøre det lidt mere levende.."

Det var noget jeg kom i tanke om imens jeg skrev.. Så det er ikke lige på endnu.. Og jeg kan ikke hitte ud af hvordan jeg skal tegne de blomster der! :P
Avatar billede klaphesten83 Nybegynder
25. september 2009 - 16:07 #9
Haha det er da perfekt hvis du også er ved at være tilfreds! :)
Dét at du har fjernet den grønne og brune stribe gør faktisk at hele siden synes være mindre tung - det havde jeg slet ikke lagt mærke til før!
Jo, det med blomsterne er en god idé.
Man kunne tegne nogle røde og gule blomster, helst i det gul du også brugte til solen, så passer det sammen igen. Mit valg faldt på disse to farver, fordi der ikke er meget af dem på siden indtil nu.
Men man kunne også bare vælge nogle hvide nogle, men det har nok ikke samme virkning.
Angående formen af blomsterne ville jeg foreslå så noget som tusindfryd eller noget i den retning, for de gror nærmest hele året rund, og de er heller ikke for eksotiske, tror jeg ;)

Men man skal jo altid se hele siden for at kunne bedømme hvordan noget virker.

Tjo, og ellers? Ellers synes jeg siden bliver finere og finere :)

www.logiprint.dk
Avatar billede mall Nybegynder
06. oktober 2009 - 23:31 #10
Mange tak for dine kommentarer! Det har været en stor hjælp :)
Jeg har fået godkendt designet nu..
http://malls.dk/camping/

Endnu engang, tak!
Avatar billede mall Nybegynder
11. november 2009 - 16:45 #11
Lukkes
Avatar billede mall Nybegynder
11. november 2009 - 16:46 #12
Igen..