Avatar billede trench Nybegynder
06. september 2009 - 17:37 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Google - scanning af nettet

Kan nogen siger mig hvor ofte - og gerne præcist hvornår - Google scanner nettet?

Vil også gerne vide om man på nogen måde kan fremskynde at sider bliver fundet?

På forhånd tak.
Avatar billede html_wizard Nybegynder
06. september 2009 - 18:13 #1
Google scanner nettet 24/7/365 ..

Google kommer lettest frem til din side, hvis en anden side, som Google ofte scanner linker til din side. En hjemmeside med høj relevans. Hvor ofte Google "kommer tilbage" på din side afhænger af hvor ofte indholdet opdateres og hvor relevant Google finder dine opdateringer. Det er en hel videnskab at få Google til at besøge din side ofte. Det vælter med information om dette ude på nettet.

Jeg har f.eks. en side hvor Google "ser på" omkring 500-1.000 sider om dagen, og en anden side hvor google kigger forbi een gang om ugen.
Avatar billede html_wizard Nybegynder
06. september 2009 - 18:17 #2
Du kan også tilmelde et sitemap til Google så kigger den på side med det samme, eller tilmelde din side til Google, og lægge din side i kø til indeksering af Google robotten:

http://www.google.com/addurl/

Google kigger i de fleste tilfælde på din side med det samme, herefter kan du højst sandsynligt indenfor et par dage finde dit domæne på Google. Prøv søgningen "site:www.mitdomæne.dk", så kan du holde øje med det.
Avatar billede html_wizard Nybegynder
06. september 2009 - 18:24 #3
Google scanner ikke nettet i et BLINK, den scanner nettet døgnet rundt hvert sekund og går fra link til link.
Avatar billede trench Nybegynder
06. september 2009 - 18:49 #4
Ok, mange tak skal du have.

Forstår dog ikke helt dette: Prøv søgningen "site:www.mitdomæne.dk", så kan du holde øje med det

Hvor meget af det skal jeg søge på? Tror jeg har prøvet alle kombinationer, men kan ikke rigtig se hvad det kan bruges til?
Avatar billede trench Nybegynder
06. september 2009 - 18:51 #5
Ok, fandt nu alligevel ud af det. Men hvad er det der konkret vises, når man kigger på de link?
Avatar billede html_wizard Nybegynder
06. september 2009 - 18:53 #6
du indtaster i google søgefeltet:

site:www.mitdomæne.dk

eller

site:mitsubdomæne.mitdomæne.dk

så kan du se hvor sider google har indekseret fra dette domæne.

Prøv f.eks. i Google at skriv

site:www.eksperten.dk

det giver 88.300 svar, eller sider som google har fundet under domænet www.eksperten.dk
Avatar billede trench Nybegynder
06. september 2009 - 19:09 #7
Ok. Pt er der 12 døde links. Men det skyldes så ændring af siden (inkl. adresser).
Avatar billede html_wizard Nybegynder
06. september 2009 - 19:10 #8
okay så der kan du følge med :)
Avatar billede trench Nybegynder
06. september 2009 - 19:21 #9
Ok. Men i sidste ende er det jeg der kan se, vel det samme som jeg på samme tidspunkt vil kunne få frem ved almindelig søgning?

(Læg svar for point.)
Avatar billede html_wizard Nybegynder
08. september 2009 - 13:12 #10
:)
Avatar billede html_wizard Nybegynder
08. september 2009 - 13:12 #11
:)
Avatar billede trench Nybegynder
17. september 2009 - 19:06 #12
Ud fra det jeg nu kan se, forstår jeg ikke helt hvordan det fungere.

Når jeg kigger via site:adresse kan jeg konstatere, at der er fundet 11 sider. Men når jeg søger almmindeligt med Google og ser på søgeresultarerne, viser den altid kun 7 af siderne. Det er i øvrigt ikke de samme 7 hele tiden. De skifter hele tiden løbende et par stykker af dem ud.

Altså hvorfor kun 7 ud af 11?
Hvorfor skiftes der løbenmde ud blandt de 7?
Avatar billede trench Nybegynder
17. september 2009 - 19:09 #13
Der er heller ingen logik i det. F.eks. er der en side med to undersider. her viser den ikke indgangssiden, men blot _den ene_ af undersiderne!??
Avatar billede trench Nybegynder
17. september 2009 - 19:18 #14
"side med to undersider"

= et link i menuen, hvor man når man har klikket på det har to valgmuligheder (to nye links).
Avatar billede trench Nybegynder
17. september 2009 - 19:31 #15
Har i stedet oprettet et nyt spørgsmål. Kom i tanke om at du jo nok har fjernet tråden fra abonner ...