Avatar billede m0rfar Nybegynder
08. september 2009 - 13:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se hjemmesider selvom jeg kan logge på msn.

Hejsa jeg har et problem med min bærbar HP pavilion ZV5000,
Jeg kan ikke se internet siderne selvom jeg er tilsluttet til netværket og sagtens kan logge på msn og bruge det.

Jeg har prøvet at pinge det forskellige og der fint hul igennem. Men har aldrig haft lign. problem.

har kørt en netværksdiagnoticering og hvor den mener det er firewall/Portene det er galt med. Har prøvet og slå den fra uden hjælp. skriver at det enten er port 80-21-443.

Har sammelignet med nogen af de andre og har nøjagtig samme opsætning. Så hvad er det lige der er galt???
Avatar billede jonner40 Nybegynder
08. september 2009 - 14:24 #1
Er det en vista komputer ?
for så et netværket nok registreret som offentligt netværk
ellers så slet forbindelsen og lav en ny
Avatar billede Locodk Nybegynder
08. september 2009 - 14:52 #2
Når du godt kan komme på msn og pinge ud er det formentlig din browser der er noget galt med.

Hvis du bruger Internet Explorer skal du kigge i 'Funktioner / Tools' -> 'Internet indstillinger / Internet options',  her skal du kigge i fanebladet 'Forbindelse / Connection'.

Herinde skal du checke at der ingen opkalds forbindelser er, og så skal du kigge under 'LAN indstillinger / LAN settings'.

Hvis det er et ganske almindeligt netværk du forsøger at komme på skal der i denne indstilling kun være flueben i "Automatisk registrering af indstillinger" - altså den øverste knap.

Resten skal være tomme.
Luk din browser ned og prøv igen at komme på nettet.

Jeg kender ikke til hvor samme indstilling er i andre browsere, men at prøve andre browsere kunne også virke.
Avatar billede m0rfar Nybegynder
09. september 2009 - 09:38 #3
Havde helt overset det med Lan indstillingerne. Mht. Proxy serveren ikke skal være makeret. Så tak for info :=)