Avatar billede nordclc Nybegynder
10. september 2009 - 11:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Belkin Wireless G Router - 802.11g har ustabil forbindelse både med kabel og trådløst

Hej Eksperter,

jeg har en Belkin Wireless G Router som har en noget ustabil forbindelse. Jeg har internet hos A+ og hvis jeg cabler direkte fra deres "boks" og ind i min IBM Thinkpad T60 med Windows XP Professional ServicePack 2, så er der ingen problemer. Hvis jeg fra deres "boks" cabler over i min router, og fra min router cabler videre over i den bærbare så falder den ud jævnligt, ca hver 3,4 eller 6 min i ca. 10-30 sekunder. Samme problem er der også hvis jeg benytter det trådløse netværk fra selvsamme router.

Jeg kan derfor konstaterer at der er hul igennem fra A+ og at det må være min Belkin Router der laver problemerne. Det bevirker at download fra Youtube, spil på Tv2 og lignende stopper mit i det hele, og det er ret irriterende.

Har I nogle gode ideer, ud over at købe en ny router?

Mvh
Nordclc
Avatar billede Locodk Nybegynder
10. september 2009 - 12:42 #1
Har du forsøgt at hardware resette den, og derefter opgradere til den nyeste firmware?
Avatar billede nordclc Nybegynder
10. september 2009 - 13:46 #2
Hej Locodk,

hvordan er det lige med rækkefølgen? Er det noget med at man kobler pc'en direkte til routeren, downloader og installerer ny software og derefter resetter routeren. Og hvordan efter reset, skal jeg så i gang med at installerer den på alle mine maskiner igen eller hvordan foregår det?

Mvh
Nordclc
Avatar billede Locodk Nybegynder
10. september 2009 - 13:54 #3
Jeg ville resette den først.

Metoden er ca den samme på alle routere - omme bag på er der en lille knap hvor der måske står "reset". Lad routeren være tændt, og hold knappe i bund i 5-10 sekunder - den lyser sikkert rødt eller noget omme foran.

Så kan du logge ind i routeren fra din pc (du skal være koblet direkte til) med standard brugernavn og password - dette er forskelligt fra router til router, check evt. din manual eller find det online.

Routeren skal sættes op fra bunden af nu.

Firmwaren finder du på producentens hjemmeside, og der også en vejledning i din manual til hvordan du opdaterer. Det er somregel et menupunkt hvor du skal dirigere den hen til firmware filen på din computer, og så opdaterer den med et tryk på 'ok'.
Avatar billede nordclc Nybegynder
10. september 2009 - 14:11 #4
Kanon Locodk. Jeg er ikke sikker på at jeg kan nå det i aften, men inden weekenden er ovre, så er jeg tilbage med svar. Indtil videre tak for hjælpen.
Avatar billede nordclc Nybegynder
18. august 2010 - 13:23 #5
Locodk smid lige et svar.

Mvh
Nordclc
Avatar billede Locodk Nybegynder
20. august 2010 - 11:55 #6
Svar.
Avatar billede nordclc Nybegynder
20. august 2010 - 12:02 #7
Jeg bukker og siger tak for hjælpen.