Avatar billede trench Nybegynder
17. september 2009 - 19:34 Der er 6 kommentarer

Forstår ikke Google ...

Når jeg i Google søger via site:adresse kan jeg konstatere, at der er fundet 11 sider.
Når jeg søger almindeligt med Google, vises kun 7 af siderne. Det er i øvrigt ikke de samme 7 hele tiden. De skifter hele tiden løbende et par stykker af dem ud.

Altså hvorfor kun 7 ud af 11?
Hvorfor skiftes der løbende ud blandt de 7?

Jeg vil selvsagt gerne have at alle siderne er med.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2009 - 22:42 #1
Jeg kan ikke sige det med 100% sikkerhed, men det er nok fordi Googles forskellige servere har indekseret forskellige udsnit af din hjemmeside.
Søgemaskinens arbejde er delt ud over nogle store klynger, fire så vidt jeg ved, og søgninger bliver så sendt hen til den mindst belastede klynge.

Til gengæld kan jeg ikke svare på, hvorfor du kun får syv at se ved en normal søgning, men elleve ved en site: søgning. Måske søger site: over alle klyngerne?
Avatar billede trench Nybegynder
18. september 2009 - 21:33 #2
Ja jeg skal ikke kunne sige om du har ret. Ved stort set intet om det.
Men der må være meningen at det skal fungere anderledes. Må være muligt at få vist alle sider som links. Det jeg beskriver ovenfor er ulogisk (næsten ubrugeligt).

Come on ... Må være nogen af jer som ved en masse om dette!! Det fungere ikke tilfredstillende, så skal have gjort noget ved det ...
Avatar billede trench Nybegynder
19. september 2009 - 14:37 #3
Det kan da ikke være rigtigt????????
Avatar billede trench Nybegynder
22. september 2009 - 00:34 #4
Jamen tusinde tak til alle dem der ved noget om dette, men ikke gad bruge tid på at svare! :D
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2009 - 10:16 #5
Jamen, selv tak.
Vi har da heller ikke andet at lave end at svare på dine spørgsmål, for der kommer da ikke andre spørgsmål her på eksperten.
Desuden er dit spørgsmåls titel jo så informativ at alle, og jeg mener alle får lyst til at komme herind. For der er jo ikke en eneste bruger her på eksperten der ikke ved noget om søgemaskiner.

Venlig (eller, helt ærligt, faktisk lidt uvenlig) hilsen
Jacob
Avatar billede trench Nybegynder
22. september 2009 - 14:55 #6
Det var godt nok ikke meget der skulle til for at ødelægge dit humør. Ser jeg selv en besked i et forum jeg ikke bryder mig om, vælger jeg blot at ignorere den. Har andet at gå op i. Det har du åbenbart ikke.