Avatar billede the_kloster Nybegynder
06. oktober 2009 - 01:51 Der er 3 kommentarer

PHP / MYSQL - Upload af billeder

Hej Derude :)

Jeg er ved at lave en hjemmeside for en automekaniker. Dertil skal der laves et lille marked, med salg af biler.

Jeg er gået i stå, mit PHP vil ikke rigtig modtage mit billede.

Min "table" ser sådan her ud:

http://www.gratisimage.dk/image-7574_4ACA8600.jpg

Min php kode ser sådan her ud:

<?

include ('fetchrow.php'); // db-connect

$id = time();
$manufactor=$_POST['manufactor'];
$model=$_POST['model'];
$motor=$_POST['motor'];
$type=$_POST['type'];
$doere=$_POST['doere'];
$year=$_POST['year'];
$km=$_POST['km'];
$farve=$_POST['farve'];
$text=$_POST['text'];
$pris=$_POST['pris'];
$data = addslashes(fread(fopen($form_data, "r"), filesize($form_data)));

mysql_query("
INSERT INTO biler (id,data,filename,filesize,filetype,manufactor,model,motor,type,doere,year,km,farve,text,pris,date)
VALUES ('$id','$data','$form_data_name','$form_data_size','$form_data_type','$manufactor','$model','$motor','$type','$doere','$year','$km','$farve','$text','$pris',now())") or die(mysql_error());

Jeg kan fint uploade til min database, men når billedet kommer igennem står der bare BLOB - 0 bytes?
Og så lille er billedet trods alt ikke.

Der gives 1000 point da det er en haste sag!! (kan max give 200 af gangen, men vi finder ud af noget!!)
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2009 - 08:59 #1
Først
fread(fopen($form_data, "r"), filesize($form_data)) ==(=)  file_get_contents($form_data)

Derefter, prøv at echo'e stien til billedet og se om den er korrekt.

Til sidst, har du overvejet at flytte billedet til en anden mappe, og så bare gemme en reference til det i databasen? Så slipper du for alt det her bøvl :)
Avatar billede the_kloster Nybegynder
06. oktober 2009 - 15:05 #2
Hey kimsey0

Jeg er ikke den største haj til php/SQL

kan du evt lave en kode til mig så jeg kan få det her til at virke. Altså uden at tilføje billedet til databasen.
og evt gerne så jeg kan tilføje flere billeder af gangen :) (gerne 5 billeder)

der er 1000 point at hente hvis du lige gider bruge en lille halv time på det :)

mvh Jakob
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2009 - 17:30 #3
Regler for brug af Eksperten.dk
  1. Det er ikke tilladt at:
      15. udlove mere end 200 point for et spørgsmål ved at dele det over flere spørgsmål.

Jeg vil gerne lave det for dig, mod betaling naturligvis.

Hjælpe dig på vej vil jeg til gengæld gerne gøre gratis (fire g'er, sjovt):
$_FILES['upload_felt_name']['tmp_name'] == Den uploadede fils navn
http://us.php.net/manual/en/function.move-uploaded-file.php == Flyt uploaded fil