Avatar billede tdh1309 Juniormester
10. oktober 2009 - 18:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Windows Form Application, container til array

Hej

Er der et kvikt hoved med forstand på Windows Form Application der kan hjælpe med hvilken container der passer bedst til flg:
- Opdeles i 7 rækker med 4 kolonner
- Felter skal være klikbare
- Felter skal meget gerne kunne sættes transparente

Beskrivelse af hvordan det gøres - modtages meget gerne også :-)
Lige nu prøver jeg mig frem med en TableLayoutPanel, men er meget i tvivl
Avatar billede Mansee Nybegynder
10. oktober 2009 - 18:39 #1
brug google, hvis du ikke har prøvet det ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2009 - 19:19 #2
Var det er svar????
Avatar billede tdh1309 Juniormester
10. oktober 2009 - 19:43 #3
Har googlet løs - uden at nå super meget nærmere!
Avatar billede tdh1309 Juniormester
10. oktober 2009 - 23:55 #4
P.S. til Mansee - hvis det er så nemt at finde en beskrivelse på det jeg efterspørger -> så send lige linket!
Avatar billede bulgroz Nybegynder
11. oktober 2009 - 09:38 #5
Der er flere muligheder når noget skal opdeles i rækker og kolonner. Det afhænger af hvad du vil lave.
Her er et par stykker som du kan overveje:
Brug TableLayoutPanel og put f.eks. en PictureBox i hver celle.

Alternativt brug DataGridView som (vistnok) kan være transparent. Om ikke andet kan du lave din egen override.
Avatar billede tdh1309 Juniormester
11. oktober 2009 - 10:04 #6
Tak for forslagene - det er altid rart med input!
Kom med et svar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2010 - 14:52 #7
Af for mig uforklarlige årsager har du valgt at give mansee point fremfor bulgroz.