Avatar billede cocococo Praktikant
12. oktober 2009 - 15:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

remote connection fejl ?

har en mssql 2005 express som som sammen med min iis 5.1 kører en webside på det interne net men nu har jeg nogle excel data jeg gerne vil have lagt ind i databasen , jeg ville bruge
dbconnect men kan ikke få forbindelse muligvis pga remote connection ikke er sat korrekt op

men nu har jeg slået følgende til

    valgt Local and remote connections
    sat SQL Server Browser service til automatic
    og lavet exceptions i firewall til ovenstående

og alligevel giver "sqlcmd -s 127.0.0.1" en fejl omhandlende remote connection.

hvad pokker mangler jeg ?
Avatar billede Syska Mester
12. oktober 2009 - 16:12 #1
hvad fejl ?
Avatar billede cocococo Praktikant
12. oktober 2009 - 21:41 #2
An error has occurred while establishing a connection to the server. When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections.
Avatar billede cocococo Praktikant
15. oktober 2009 - 09:45 #3
lukker